In beeld: opvallende advertentiecampagnes herfst/winter 2017
bezig met laden...
Het is nog maar even wachten op de september issues van de grote modemagazines. De belangrijkste editie van het jaar, waarin grote modehuizen, ontwerpers en merken adverteren met hun nieuwe najaarscampagnes. FashionUnited heeft de mooiste, opvallendste en verrassendste exemplaren op een rijtje gezet.
Aliëns, ufo’s en Star Trek taferelen bij Gucci
Gucci’s geek-chic herfst/winter advertentiecampagne is geïnspireerd op klassieke science-fictions films uit de jaren 50 en 60. Ook komen authentieke Star Trek-elementen terug in de video, waaronder de teleportatie-transporter.
Foto’s: Gucci
Calvin Klein 205W39NYC
Calvin Klein heeft de advertentiecampagne voor de herfst/winter 2017 collectie getiteld ‘205W39NYC’ onthuld. De tweede campagne onder creatief leiding van Raf Simons, de eerste waarin zijn kledingontwerpen te zien zijn. Een groep van 22 modellen poseert op straat voor billboards, gekleed in de meest memorabele looks uit debuutcollectie van Simons, waarvoor hij zich liet inspireren door de Amerikaanse cultuur. Een mannelijk en vrouwelijk model zijn gestoken in de colorblocked openingsoutfits van de catwalkpresentatie in februari, bestaande uit blouses met Western-geïnspireerde details en moderne pantalons. Ook te zien: de Amerikaanse vlag-rok en de veren-cocktailjurk en gele nep bontjas met glamoureuze plastic overlaag.
Foto’s: Calvin Klein
Familieportret Sies Marjan
Fotograaf Bruce Weber heeft een familieportret gecreëerd voor Sies Marjan met gezichten van alle leeftijden. In de herfst/winter 2017 advertentiecampagne poseren modellen niet alleen als familie, sommigen zijn dat ook echt. Zo poseert de Italiaanse actrice en model Isabella Rossellini met haar zoon Roberto Rossellini, en het Russische model Sasha Pivovarova met haar dochter Mia.
Foto: screenshot Sies Marjan website
Sies Marjan FW17 Campaign by Bruce Weber from Sies Marjan on Vimeo.
Gigi Hadid met ‘pixie cut’ voor Stuart Weitzman
Het lijkt een trend; vele Hollywood-sterren als Cara Delevingne, Katy Perry en Scarlett Johansson kiezen voor korte kapsels. In de nieuwe Stuart Weitzman campagne spelen niet alleen de laarzen van het schoenenmerk een hoofdrol, ook de 'pixie cut' van Gigi Hadid, van wiens blonde haar normaal tot over haar schouders valt, is opvallend. Mario Testino schoot de plaatjes.
Hadid is ook te zien in de najaarscampagnes van Fendi, Missoni en Versace. Met lang haar.
Foto’s: Stuart Weitzman
Showgirls in de nude-campagne van Christian Louboutin
In maart vorig jaar introduceerde Christian Louboutin voor het eerst een ‘spectrum aan nudes’; de luxe schoenmaker bracht ballerina’s uit in zeven huidskleurtinten. Nu heeft Louboutin nog twee andere sandalen toegevoegd aan de ‘nudes’ collectie. In de advertentiecampagne herfst/winter 2017 spelen deze ‘Cherrysandal’ (met plateauzool en blokhak) en de Christeriva (met stiletto-hak en lint om de enkel) de hoofdrol. Het fotografenduo Sofia & Mauro maakte de showgirl-geïnspireerde plaatjes.
Foto: Louboutin Facebook
Anthony Hopkins voor Brioni
Nieuw hoofdstuk, nieuw boegbeeld. Het Italiaanse mannen merk Brioni heeft Sir Anthony Hopkins gestrikt als gezicht voor de herfst/winter 2017 campagne. “Zijn iconische performances, diverse awards en natuurlijke elegantie maken Hopkins de ultieme inspiratie voor de Brioni man,” verklaart het herenmodemerk de keus voor de gerenommeerd acteur. De portretten zijn gemaakt door fotograaf Gregory Harris in Los Angeles en uitgevoerd in zwart-wit.
Foto: screenshot Brioni website
Vorig seizoen koos Brioni, onder leiding van creatief directeur Justin O’shea nog voor rock band Metallica als boegbeeld. Brioni, dat in 1945 werd opgericht, kampt al jaren met een verminderde omzet. Met de aanstelling van Justin O’Shea hoopte Brioni de omzet weer te opdrijven. O’Shea slaagde niet in. Na zeven maanden verliet hij het modehuis, waarna ook de CEO die hem had aangesteld vertrok. Brioni hoopt het merk te ontwikkelen tot leider van luxe mannenmode met de nieuwe hoofdontwerperNina-Maria Nitsche en CEO Fabriczio Malverdi .
Balenciaga Balenciaga Balenciaga
In de najaarscampagne van Balenciaga sprint de logowand als decor in het oog. Modellen Sveta Black, Oliwia Lis, Kennah Lau, actrice Emma Leth en artiest Eliza Douglas poseren op een stoel en kijken in de lens. De styling werd verzorgd door Lotta Volkova, de fotografie door Johnny Dufort.
De klassieke Franse garderobe volgens creatief directeur Demna Gvasalia - bestaande uit oversized jassen, spandex boots en opvallende kleurcombinaties - in de spotlight te zetten, is volgens Balenciaga de bedoeling van de campagne.
Foto’s: Balenciaga fall 2017
Salvatore Ferragamo
De Zwitserse fotograaf Walter Pfeiffer, die naam maakte in de jaren 70, werd ingeschakeld voor de Ferragamo campagne waarbij de consument verleid moet worden tot 'love affair' met de producten van het Italiaanse merk. De plaatjes hebben grafische en kleurrijke elementen. In de hoofdrol staan de schoenen en tassen. Xiao Wen Ju, Aymeline Valade en Kit Butler staan model.
Foto’s: Ferragamo fall 2017
Dior
Navy blauw, denim en het uniform; in de Dior herfst/winter campagne speelt de tweede ready-to wear-collectie van Maria Grazia Chiuri de hoofdrol. Het vrouwelijke modellenleger is van top tot teen in de catwalkoutfits, inclusief barets, gestoken.
Foto’s: Dior
Voor het eerst dit seizoen presenteert Dior korte clips met key-products uit de collectie, gemaakt door Fabien Baron. In een van de video’s op het Instagram-account, zijn de Dior Amour pumps, met rood hartje op de achterkant van schoen, te zien. De enige items die afwijken van het blauwe kleurenpalet.
Homepagefoto: Gucci advertentiecampagne FW17