Kijken: Adidas lanceert eerste NFT-modecollectie
bezig met laden...
Mode
Een semi-transparant jack dat wel iets van een harnas heeft, een hoodie opgebouwd uit neonkleurige buisjes: deze fantasievolle kledingstukken zijn onderdeel van de eerste NFT-collectie van sportkledingmerk Adidas, die op 16 november werd gelanceerd. De collectie, die uit zestien onderdelen bestaat, werd ontworpen om gedragen te worden door virtuele avatars in verschillende virtuele omgevingen, zo meldt Adidas in een persbericht.
“Als merk heeft Adidas altijd de grenzen van creativiteit opgezocht en uitgedaagd,” zegt Nic Galway, senior vicepresident van de ontwerpafdeling van Adidas, in het persbericht. “Web3 biedt onze ontwerpers en samenwerkingspartners een nieuwe uitingsvorm om te verbeelden en opnieuw vorm te geven aan de representatie van ons merk in augmented reality en virtuele werelden.”
Die vormgeving omvat dus onder meer capuchontruien van neonbuisjes, maar ook een hoodie die oogt als een transparant kristal waarin een Adidas-logo is opgesloten, en kledingstukken opgebouwd uit pluizige, opgevulde Adidas-logo’s.
De collectie zal verkrijgbaar zijn via verschillende digitale NFT-marktplaatsen, zo laat Adidas weten.