• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Kijken: Campagne Calvin Klein van Raf Simons

Kijken: Campagne Calvin Klein van Raf Simons

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Na een nieuwe logo en de advertentiecampagne voor de ‘By Appointment’ lijn met onder andere Milly Bobby Brown van de hit Netflix serie Stranger Things in de hoofdrol, krijgt Raf Simons' visie voor Calvin Klein verder vorm. Het Amerikaanse merk heeft de advertentiecampagne onthuld.

Net als het logo en Calvin Klein By Appointment 1-14 gaat ook de campagne 'American Classics' terug naar de erkende basis van het modemerk. Modellen dragen iconische Calvin Klein items als een blauwe jeans, katoenen tanktop en wit ondergoed met logorand, waarbij ze poseren voor werken van beroemde Amerikaanse kunstenaars als Andy Warhol. In de jaren 90 waren de bedrieglijk eenvoudige ontwerpen van Calvin Klein in een gedempt kleurenpalet het toonbeeld van Amerikaanse luxe en zelfvertrouwen.

De vijf campagnebeelden, waarvan de eerste twintig uur geleden werd onthuld op het Instagram-account van Calvin Klein, hebben tot nu toe al 22 tot 50 duizend likes per stuk gekregen.

Vrijdag 10 februari presenteert Raf Simons zijn debuutcollectie voor Calvin Klein op de planken van New York Fashion Week. We weten inmiddels dat Simons de heren- en damesconfectie in een show zal combineren, iets wat het huis nog nooit eerder heeft gedaan.

Calvin Klein
Raf Simons