Love Stories ontwerpt 20-delige capsule collectie voor het Zweedse H&M
bezig met laden...
Het Amsterdamse lingeriemerk Love Stories, bekend van de eclectische prints en mix-and-match setjes, is een samenwerking aangegaan met H&M. Dit heeft een woordvoerder van de Zweedse retailer tegenover FashionUnited bevestigd. Het is voor het eerst na de samenwerking met Viktor & Rolf dat H&M weer voor een Nederlandse ontwerper kiest.
De capsule collectie bevat volgens H&M ‘klassieke items’. Marloes Hoedeman, eigenaar en ontwerpster van het label, vertelt in een interview met de Italiaanse Vogue dat het gaat om een 20-delige capsule collectie bestaande uit lingerie, pyjama’s, kimono's en accessoires. Hoedeman zegt met de Love Stories X H&M-collectie concepten neer te willen zetten die in en rond het huis gedragen kunnen worden.
Love Stories gaat samenwerking aan met H&M
Hoedeman vertelt in hetzelfde interview met de Italiaanse Vogue dat de samenwerking een goede manier is om de naamsbekendheid van het label te vergroten. Love Stories heeft al zestien Europese eigen winkels en meer dan zeshonderd verkooppunten wereldwijd, maar zet de laatste tijd in op samenwerkingen (waaronder met de Archive Store ) en buitenlandse exposure. Vorige week kondigde het merk aan dit zomerseizoen met een Love Stories-truck door Ibiza te reizen.
Love Stories werd in 2013 gelanceerd om met bh's zonder vulling en beugels tegenwicht te bieden aan de push-upbeha’s die destijds gretig aftrek vonden bij merken zoals Hunkemöller. De speelse lingerie en zwemkleding van het merk worden niet in sets aangeboden maar worden verkocht als enkele stuks. De verkoopprijzen variëren tussen 50 euro en 160 euro.
De collectie is vanaf 9 augustus in geselecteerde winkels wereldwijd en online te verkrijgen. Verkoopprijzen zijn nog niet bekend gemaakt.
Beeld: Facebook Love Stories