Ook Topshop Unique showcollectie direct te koop

Onder het motto 'van catwalk naar kledingkast' haakt Topshop Unique ook in op de 'kijken is kopen' trend. Bij de catwalkpresentatie tijdens London Fashion Week op 18 september aanstaande biedt Topshop Unique consumenten wereldwijd de mogelijkheid om de kledingstukken direct aan te schaffen. Het gaat om een selectie van de catwalkcollectie met zowel casual items als show stoppers.

“Onze klanten het London Fashion Week gevoel geven is altijd al belangrijk voor ons geweest. Nu meer dan ooit tevoren, aangezien de wereldwijde markt razendsnel verandert en klanten niet eindeloos willen wachten tot de kleding in de winkel ligt. We zijn ons ervan bewust dat we het traditionele model moeten loslaten,” zegt Topshop directeur Mary Homer in het persbericht.

De stap van Topshop is opvallend. Als verticale retailorganisatie is het traject van ontwerptafel naar winkelvloer bij Topshop sowieso een stuk sneller dan bij een traditioneel opererend groothandelsmerk.

Topshop presenteert de nieuwe collectie in Old Spitalfields Market in Shoreditch in Londen. De locatie is een overdekte markthal die in korte tijd razend populair is geworden bij de hippe Londense incrowd. Na afloop van de show wordt hier een Topshop Unique pop-up kraam geopend waar klanten items uit de collectie kunnen kopen. Gedurende de middag zal de Topshop Showspace ook een aantal kramen exploiteren met een collectie fashion en design van de hand van nieuw en bekend talent.

Voor consumenten die niet bij de show aanwezig zijn worden de speciaal geselecteerde stukken direct te koop aangeboden bij zestien Topshop winkels wereldwijd. Klanten in Nederland en België zijn op de webshop Topshop.com aangewezen, Net-a-porter of de webshops van warenhuizen Nordstrom en Selfridges.

Foto: Topshop Unique

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN