Pepe Jeans breidt uit met een nieuw merk
bezig met laden...
Naast het spijkerbroekenlabel Pepe Jeans en mannenmodemerk Hackett, komt de Pepe Jeans Group nu met een nieuw merk: Norton Clothing. Het gaat om een outdoor label, schrijft Sportswear International.
Het compleet nieuwe merk is een eerbetoon aan het Britse heritage motorbike merk, opgericht door James Lansdowne in 1898. Het merk moet in de geest zijn van motorrijders als Steve McQueen, Clint Eastwood, Che Guevara en Peter Williams.
De collecties van Norton Clothing zijn geïnspireerd op de natuur en geven een gevoel van vrijheid. Denk: motorjacks, T-sirts en jeans in kleuren uit het Britse landschap als grijs, bordeaux, mosterd en kaki. Het gaat zowel om heren- als damesmode. De eerste collectie van het merk is die voor de zomer van 2016.
De Pepe Jeans Group wil het merk verkopen bij warenhuizen en webshops in Groot-Brittannië, Duistland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal en Nederland. In Munchen, Madrid, Milaan, Londen en Parijs zal Norton Clothing showrooms openen.
Pepe Jeans lanceert motormerk Norton Clothing
Het modeconcern de Pepe Jeans Group werd eerder dit jaar overgenomen door de Libanese beleggingsonderneming M1 Group en L Capital Asia. Door het meerderheidsbelang hoopt het modebedrijf de aanwezigheid van Pepe Jeans in Azie, de Verenigde Staten en andere onderontwikkelde markten te versterken. Er is meer dan een half jaar onderhandeld over een nieuwe eigenaar voor het Italiaanse merk.
Pepe Jeans is inmiddels aanwezig in meer dan 60 landen, heeft ongeveer dertig winkels en heeft 2.000 werknemers. In het boekjaar dat eindigde in maart 2014 maakte Pepe jeans een omzet van meer dan 500 miljoen euro.