• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Rotterdamse Bijenkorf wordt omgebouwd voor premium strategie

Rotterdamse Bijenkorf wordt omgebouwd voor premium strategie

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De Bijenkorf gaat de winkel in Rotterdam verbouwen in het kader van de implementatie van de premium experience strategie. De beauty- en accessoiresafdelingen, samen goed voor 3.500 vierkante meter, zullen vernieuwd worden. In het najaar wordt er gestart met de verbouwing.

De Rotterdamse winkel is in een bijzonder pand gevestigd, dat ontworpen is door architect Marcel Breuer. De buitenkant van het pand wordt gekenmerkt door patronen van travertijn tegels en rechthoekige raamopeningen. Het interieur past hierbij en bestaat uit ruwe betonnen kolommen en details als houten leuningen en deurklinken aan de ingangen.

“Een belangrijk aspect van de vernieuwing van het interieur is het laten herleven van de oorspronkelijke grandeur met de introductie van daglicht en het gebruik van natuurlijke kleuren en eerlijke materialen,” laat De Bijenkorf weten. “Geheel passend bij de stijl van Breuer.”

Het Bijenkorf-pand in Rotterdam is precies 60 jaar geleden geopend en dat viert het warenhuis met een tentoonstelling. In het monumentale trappenhuis, waar de sfeer van Breuer het best bewaard is gebleven, worden de mooiste foto’s en films uit het beeldarchief getoond in de vorm van een expositie. Het nieuwe verbouwingsplan is ook tentoongesteld.

Beeld: De Bijenkorf

De Bijenkorf