Samenwerking: Uniqlo en Animal Crossing: New Horizons brengen collectie uit
bezig met laden...
Kledingretailer Uniqlo werkt voor het eerst samen met Animal Crossing: New Horizons, een game van Nintendo Co. Ltd. en lanceert een UT-collectie, zo is te lezen in het persbericht van Uniqlo. De collectie is gebaseerd op het concept contact maken met vrienden door middel van kleding.
De collectie is geïnspireerd op de dierenfiguren in Animal Crossing: New Horizons. Het communicatiespel is voor alle generaties, waarin spelers hun eigen eiland ontwikkelen. Door fruit te plukken, hun huis inrichten, outfits te veranderen, en contact met andere bewoners zoeken, komt men verder in het spel, zo is te lezen.
De collectie is -net zoals de game- voor iedere generatie en bestaat uit heren-, dames- en kinderartikelen. De UT-collectie bestaat uit T-shirts, broeken, draagtassen en handdoeken. De prijzen variëren tussen de 9,90 euro en 19,90 euro. Vanaf 24 mei 2021 is de collectie verkrijgbaar in alle Uniqlo-winkels en op de website.
Naast een fysieke collectie, krijgt Uniqlo ook een eigen eiland in het spel. Spelers kunnen vanaf 29 april 2021‘Uniqlo Island’ bezoeken en winkelen in de Uniqlo-winkel waar de in-game collectie verkrijgbaar is. Deze collectie bestaat uit 21 T-shirt ontwerpen.
Uniqlo is niet de enige kledingretailer die de gamewereld betreedt. Zo lanceerde de Spaanse modegroep Inditex (Zara, Pull&Bear, Bershka en Massimo Dutti) vorige week zijn eigen videospel Pacific Game, in samenwerking met Facebook en Instagram. Daarnaast betraden luxe modehuizen al eerder de gamewereld. Het Britse modehuis, Burberry, was het eerste luxe modelabel uit de sector dat zijn entree in de wereld van videospellen maakte. In december 2020 volgde Balenciaga met een eigen versie van het spel Fortnite en in februari 2021 Gucci via het virtuele univerum van Zepeto. Door de betreding van de gamewereld proberen modemerken hun doelgroep op een innovatieve manier te bereiken.