United Wardrobe opent een outlet
bezig met laden...
Het openen van een outlet is in de modewereld geen vreemde verschijning. United Wardrobe, het platform voor het verkopen van kleding door consumenten en tegenwoordig ook overstock van merken, sluit zich nu ook aan bij de trend. Met een outlet hoopt het platform het succes van de verkopers te verdubbelen en zorgen dat jongeren fast fashion ketens links laten liggen, aldus mede-oprichter Thijs Verheul.
“Kopers op United Wardrobe zijn gek op koopjes en verkopers willen vaak simpelweg hun kast opruimen en anderen blij maken met de kleding die ze niet meer dragen. Echter vragen verkopers vaak net iets meer dan kopers willen betalen,” aldus het bericht. “Voor een flinke korting op de productprijzen kunnen verkopers hun item in de outlet plaatsen.” United Wardrobe bepaalt de prijs voor de items, zo zijn Nike sneakers voor maximaal 30 euro te koop en H&M tops voor maximaal 3 euro. “United Wardrobe moet concurreren met zogenaamde ‘fast fashion’ spelers die de markt overspoelen met goedkope kleding uit India. Bangladesh of Myanmar. Door haar verkopers te stimuleren voor kleine prijzen hun tweedehands kleding te verkopen wil het platform ervoor zorgen dat jongeren de fast fashion ketens links laten liggen,” aldus het bericht.
Consumenten kunnen kiezen om een item in de outlet te plaatsen zeven dagen nadat het onverkocht op United Wardrobe heeft gestaan, zo meldt mede-oprichter Thijs Verheul schriftelijk aan FashionUnited. Vervolgens bepaalt United Wardrobe de prijs en komt er dagelijks een lading van outlet items om 19:00 beschikbaar.
United Wardrobe breidt uit met outlet
United Wardrobe breidt het bereik steeds verder uit. Aan het einde van 2018 stelde het bedrijf het platform al open voor modemerken. Zo wil United Wardrobe onverkochte kleding van merken een tweede leven geven, aldus het persbericht. Merken zoals G-Star Raw, Colourful Rebel en In Gold We Trust hebben zich al aangesloten bij het platform. “Om te voorkomen dat veel kleding ongebruikt blijft liggen op de planken van distributiecentra, draaide United Wardrobe een aantal testen met merken en zag goede resultaten,” aldus het platform destijds. Het toelaten van modemerken naast consumenten als verkopers op het platform past in de filosofie van kleding een nieuw leven geven die United wardrobe hanteert.
Beeld: Pixabay