• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • We Fashion bouwt verder aan strategie met samenwerking RTL

We Fashion bouwt verder aan strategie met samenwerking RTL

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode |REPORTAGE

Op een prachtige locatie in het rustige Muiden vlakbij Amsterdam geniet een aantal zakenmensen en modeprofessionals van de zon die op de laatste officiële zomeravond volop schijnt. Ze zijn bijeengekomen voor het Secret Event van We Fashion, dat wordt georganiseerd in een voormalige kruitfabriek aan de rand van de historische vestingstad. Tijdens het evenement kondigt We Fashion een nieuwe samenwerking met RTL en Endemol Shine aan, in lijn met de nieuwe strategie van het internationale modebedrijf.

”In het nieuws hoor je tegenwoordig veel over de turbulente retailomgeving. Vaak wordt dan gezegd dat vooral bedrijven in het middensegment het moeilijk hebben. Maar wij vinden het heerlijk in het middensegment,” begint Joris Aperghis, CEO van We Fashion, zijn openingsspeech. “Dat is niet per se omdat we daarin zitten, maar omdat we een manier hebben gevonden om een connectie te maken met en relevantie te bieden voor onze doelgroep, door te investeren in de omnichannel-gedachte en continu te blijven verrassen.” Dat laatste doet We Fashion met de samenwerking met RTL en Endemol Shine, waarover volgende maand meer bekend wordt.

We Fashion gaat samenwerking aan met RTL en Endemol Shine

“Na de succesvolle samenwerking met Doutzen Kroes en Dance4life vorig jaar, hebben we nu weer een spraakmakende activiteit voor dit najaar op stapel staan, in samenwerking met onze partners RTL en Endemol Shine,” aldus Aperghis. Het is niet de eerste samenwerking tussen We Fashion en RTL. Eerder werkten de partijen al samen voor het programma The Voice Kids, wat volgens het modebedrijf bijdroeg aan een omzetstijging van 16 procent van We Kids in de eerste zes maanden van dit jaar.

Omzetgroei van 10 procent voor We Fashion in eerste halfjaar 2016

Reden voor de samenwerking zijn onder andere de goede resultaten van de afgelopen periode. Naast de 16 procent omzetstijging van het kinderkledingsegment van We Fashion, groeide de omzet van de heren- en damescollecties, zowel fysiek als online, in Nederland met 10 procent in de eerste helft van dit jaar. “Dat geeft ons uiteindelijk het zelfvertrouwen om door te gaan met investeren in het merk, waarvan deze nieuwe samenwerking ook onderdeel is,” legt Aperghis uit. “Met de positieve verkoopontwikkelingen, gecombineerd met de verbeterde interne processen én externe kansen, zijn we bij We optimistisch over de toekomst.”

In lijn met de stijgende online omzet kondigde We Fashion vorig jaar een geheel nieuwe omnichannel-strategie aan. Om de ambitie een modern modemerk met fysieke en digitale verkoopkanalen te worden, paste het modebedrijf onder andere de interne organisatie aan. Ook werd 15 miljoen euro uitgetrokken voor investeringen in onder andere winkelbeleving, digitale innovatie en het verjongen en aanscherpen van de heren- en damescollecties.

We Fashion opent hernieuwde winkel in Enschede

Naast een flagshipstore in het winkelcentrum Centro in Oberhausen, opent We Fashion vandaag de hernieuwde winkel aan het Hendrik Jan van Heekplein in Enschede, waar die nieuwe winkelbeleving ervaren kan worden. De vestiging kenmerkt zich door een nieuw interieur dat is opgedeeld in verschillende zones. Zo is er speciaal voor de denimcollecties de zogenaamde ‘Blue Ridge zone’, die wordt gekenmerkt door blauwe wanden en geraffineerd wandmeubilair. Ook is er een andere indeling voor de herenpakken- en damesmodeafdeling.

Vorig jaar maakte We Fashion al bekend een nieuw winkelconcept te hebben ontwikkeld, in lijn met de eerder aangekondigde omnichannel-strategie. Zo zijn winkels voorzien van tablets en zijn ze ingericht om klanten inspiratie te bieden. De vestiging in Amersfoort was de eerste die volgens de omnichannel-gedachte is ingericht.

We Fashion heeft in totaal 230 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Het hoofdkantoor van het internationale bedrijf is gevestigd in Utrecht, andere lokale kantoren zijn te vinden in België, Duitsland en Zwitserland. Daar en in de winkels heeft We Fashion zo’n 2.500 medewerkers in dienst.

Op 13 oktober 2016 maakt We Fashion meer bekend over de nieuwe samenwerking met RTL en Endemol Shine.

Werken bij WE Fashion?
Klik hier voor meer informatie en de vacatures

Beeld: FashionUnited, We Fashion Facebook

WE Fashion