Amsterdams innovatieproject moet retailers toekomstbestendig maken
bezig met laden...
Het is een uitdagend landschap voor retailers. Daar wil het Shopping Street Innovation Lab nu hulp in bieden. Het project maakt het voor winkeliers mogelijk om retail-innovaties te testen en daardoor winkelen makkelijker en leuker te maken voor hun klanten en daarmee mogelijk de omzet te verhogen. De Beethovenstraat in Amsterdam is het eerste gebied waar het project getest wordt.
Het Shopping Street Innovation Lab is een samenwerking tussen Winkeliersvereniging Beethovenstraat, trendbureau HBMEO en Hogeschool Amsterdam. Verschillende soorten innovaties, zoals interactieve beeldschermen tot een smart sticker en interactieve passpiegels tot robots met een adviserende rol worden getest. De resultaten worden door studenten van de Hogeschool Amsterdam onderzocht en gedeeld.
Het project moet ook meer informatie geven of de technische attributen in een winkel bijdragen aan de verkoop van de retailer. Daar is nog niet eerder onderzoek naar gedaan. Deze resultaten kunnen uiteindelijk gebruikt worden om andere retailers in Nederland en het buitenland te helpen, aldus de website van het initiatief.
Beeld: Facebook De Beethovenstraat