Binnenkijken: Calvin Klein introduceert nieuw winkelconcept
bezig met laden...
Modemerk Calvin Klein debuteert een nieuw winkelconcept. De winkel in Parijs op de Champs-Élysées introduceert het merk het concept ‘Chalk’, zo is te lezen in een persbericht. Het concept zal wereldwijd verder worden uitgerold.
De uitstraling van het nieuwe concept is heel licht, bijna overheersend wit met lichte houttinten. Het concept wordt aangevuld met roestvrijstalen oppervlakken, minimalistisch interieur en zachte verlichting. Door de grote ramen bij de pui van de winkel, komt er veel natuurlijk licht binnen.
Calvin Klein geeft aan dat elke verdieping in de 600 vierkante meter tellende winkel ‘een schone lei presenteert om de nieuwe collecties in te tonen. Het merk schrijft dat het ‘Chalk’ concept de ‘moderne, minimalistische en sensuele designwaarden’ van Calvin Klein benadrukken. De winkel moet een bevestiging zijn van ‘de premium positionering van het merk bij consumenten’.
“Het vlaggenschip op de Champs-Élysées belichaamt alles waar Calvin Klein voor staat en creëert een omgeving die onze consumenten inspireert en aanmoedigt om de Calvin Klein levensstijl te ervaren, niet alleen door onze producten, maar ook door onze esthetiek”, aldus Global Brand President van Calvin Klein Eva Serrano in het persbericht.
Eind mei benoemde Calvin Klein Italiaanse ontwerper Veronica Leoni tot creatief directeur van de lijn Calvin Klein Collection. Deze lijn is een luxere lijn binnen het aanbod van het merk.