Discount-formule van H&M Group 14 juni van start

H&M’s nieuwste merk, discountketen Afound, lanceert op 14 juni, zo meldt de H&M Group in een persbericht. Gelijktijdig gaat ook de eerste winkel open in Stockholm en twee dagen later opent het filiaal in Malmö.

“Het idee was om een innovatieve marktplaats in de off-price sector te maken met een relevant, gecureerd en inspirerend aanbod voor onze klanten. We hebben sterk gefocust op de ervaring in de online en offline winkel. Sommige mensen zullen ons misschien een outlet noemen, maar onze visie is om de klant een ervaring van een stijl en koopjesjacht te geven,” aldus creatief directeur van Afound, Mattias Ekberg, in het persbericht.

De opening van de twee winkels sluit bij aan bij de strategie van Afound. Het merk wil zich als eerst vestigen in grote Zweedse steden. Winkels in Gothenburg, Skärholmen en Kristianstad worden later dit jaar geopend. “We willen het makkelijker maken voor onze klanten door te zijn waar zij zijn, of dit nu digitaal is of met fysieke winkels, en door een aanbod te hebben aangepast op de lokale vraag. We zullen een groot aantal van aantrekkelijke merken aanbieden tegen hele goede prijzen,” aldus managing director van Afound, Fredrik Svarting in het persbericht.

De komst van Afound werd in januari van dit jaar aangekondigd nadat al langer geruchten gingen over een discountformule van de H&M Group. Naast merken uit het eigen portfolio, H&M, Monki, Other Stories, Cheap Monday, Arket, Cos en Weekday worden ook merken verkocht van externe partijen.

Beeld: Afound website

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN