Groen licht voor vernieuwing Stadshart Amstelveen

Stadshart Amstelveen gaat op de schop. Eigenaar Unibail-Rodamco en de gemeente Amstelveen hebben daarvoor een overeenstemming bereikt, zo blijkt uit een gezamenlijk persbericht.

Het Stadshart Amstelveen krijgt een overdekt vers-en horecaplein en het winkelaanbod bij de verlengde Rembrandtweg wordt uitgebreid. Ook komt er een overdekt gedeelte bij Nieuw Loopveld, tussen de C&A en de Hema. “Wij zijn heel blij dat we met de gemeente, op basis van goede samenwerking, deze stappen kunnen zetten om het Stadshart nog aantrekkelijker te maken voor consumenten en retailers,” aldus Otto Ambagtsheer, Managing Director Benelux bij Unibail-Rodamco in het bericht. “Deze plannen zorgen voor een betere verbinding tussen de twee delen van het winkelcentrum.”

Ook wethouder Herbert Raat is content met de overeenstemming. “Deze overeenkomst is een belangrijke stap in de vernieuwing en verbetering van ons Stadshart. De openbare ruimte sluiten we niet af. Zo wordt de markt niet in twee delen opgeknipt en kunnen hulpdiensten, maar ook inwoners, er dag en nacht nog steeds door. Wat mij betreft volgt hierna de verlevendiging van het Stadsplein en een nieuw elan voor de volledige Rembrandtweg.”

Unibail-Rodamco is voornemens 200 miljoen euro te investeren in het Amstelveense stadshart, zo wist het Parool al eerder te melden. Volgens de krant wordt er dit jaar nog gestart met de overkapping. Lange tijd kwam een akkoord maar niet van de grond, onder meer door gesteggel tussen de investeerder, gemeente en bewoners over de invulling van het plan.

Het centrum van Amstelveen is de afgelopen tijd onderhevig geweest aan een aantal veranderingen. Zo opende Eureka Shoes in april vorig jaar haar eerste Nederlandse vestiging in het Stadshart, introduceerde Miss Etam haar nieuwe winkelconcept en opent Hudson’s Bay in september haar Amstelveense vestiging in het voormalige V&D-pand.

Beeld: Unibail-Rodamco