• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Hudson’s Bay kondigt twee nieuwe locaties aan in Nederland

Hudson’s Bay kondigt twee nieuwe locaties aan in Nederland

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Er komen nog twee winkels van Hudson’s Bay bij in Nederland. De Canadese warenhuisketen heeft twee nieuwe langlopende huurcontracten getekend voor vestigingen in Amstelveen en Almere. Dat heeft Hudson’s Bay bekendgemaakt.

Met de nieuwe panden huurt de Canadese partij bijna 30.600 vierkante meter winkeloppervlakte extra. Hudson’s Bay heeft tot nu toe lange huurovereenkomsten voor 13 locaties, die samen goed zijn voor 172.400 vierkante meter.

Hudson’s Bay opent winkellocaties in Amstelveen en Almere

De vestiging in Amstelveen wordt geopend aan Buitenplein 101, waar voorheen een V&D-vestiging zat, en heeft een oppervlakte van 20.600 vierkante meter. De nieuwe winkellocatie bevindt zich aan de oostkant van het ‘Stadshart’ van Amstelveen. Samen met de gemeente, a.s.r. Vastgoed Vermogensbeheer en andere belangengroepen zal Hudson’s Bay het bestaande gebouw gaan aanpassen.

Edwin van de Woestijne van a.s.r. Vastgoed Vermogensbeheer laat in een reactie weten: “Na Amersfoort, Haarlem en Leiden heet ik Hudson’s Bay van harte welkom in ons prachtige pand in Amstelveen. We zijn blij met de komst van het vernieuwende concept van HBC en zien er naar uit om samen met hen het winkelplezier in Amstelveen te vergroten. Het besluit van HBC om nog een langjarige samenwerking met a.s.r. aan te gaan, geeft aan dat we op de juiste locaties zitten en een sterke vastgoedpartner in retail zijn.”

In Almere betrekt Hudson’s Bay ook een voormalig pand van V&D, maar de winkel wordt nog groter dan het vorige warenhuis. Hudson’s Bay neemt straks ook delen van de eerste en tweede verdieping van Citymall Almere in beslag. De vestiging beslaat straks meer dan 10.000 vierkante meter en krijgt directe toegang tot de twee grootste parkeergarages. De Almeerse vestiging van Hudson’s Bay wordt het enige warenhuis in Flevoland.

“Als leidend Europees beursgenoteerd winkelvastgoedfonds zijn we blij om Hudson’s Bay aan onze portefeuille toe te kunnen voegen,” laat Otto Ambagtsheer van Unibail-Rodamco in een persbericht weten. “We heten Hudson’s Bay dan ook van harte welkom in Almere. Het warenhuis zal zich vestigen in het populaire winkelgebied in Almere. Omringd door sterke internationale merken zal de hoogwaardige Hudson’s Bay van grote waarde zijn voor onze bezoekers.“

Hudson’s Bay tekent twee nieuwe huurcontracten

De Canadese warenhuisketen is van plan de komende twee jaar ongeveer twintig warenhuizen te openen in Nederland met zijn formules Hudson’s Bay en Saks Off 5th. Hudson’s Bay wordt gevestigd aan het Rokin in Amsterdam en de eerste winkel van Saks Off 5th komt in de Kalvertoren aan de Amsterdamse Kalverstraat. In Breda vestigt het concern zich in winkelcentrum De Barones. Er komt ook een nieuw warenhuis aan de Heuvelstraat in Tilburg. Volgens Hudson’s Bay zullen volgend jaar ook andere filialen hun deuren openen op ‘een aantal zeer gewilde winkellocaties ’.

Hudson’s Bay opent mogelijk ook een vestiging in Leidschendam. De projectontwikkelaars van het nieuwe megawinkelcentrum Mall of the Netherlands zijn momenteel in onderhandeling met de Canadese warenhuisketen over een mogelijke intrek in het vernieuwde winkelcentrum in de Zuid-Hollandse stad. Naar verwachting gaan alle winkels in de loop van 2017 open.

Hudson’s Bay breidt winkelbestand in Nederland verder uit

Hudson’s Bay Company werd opgericht in 1670 en is de oudste onderneming in Noord-Amerika. De portfolio van HBC omvat tien formules, van luxueuze warenhuizen tot premium warenhuizen en discountformules, met in totaal wereldwijd meer dan 470 vestigingen en 66.000 medewerkers. In Noord-Amerika behoren Hudson’s Bay, Lord & Taylor, Saks Fifth Avenue, Gilt en Saks Off 5th, samen met Find @ Lord & Taylor en Home Outfitters tot de leidende ketensvan HBC. In Europa behoren Galeria Kaufhof, de grootste warenhuisketen van Duitsland, Galeria Inno, de enige warenhuisketen in België, en Sportarena, tot HBC.

Hudson’s Bay rapporteerde voor het tweede kwartaal van het lopende boekjaar een verlies, maar zag de omzet met maar liefst 60 procent stijgen dankzij uitbreiding in Europa en de overname van online retailer Gilt Groupe. Het nettoverlies bedroeg 142 miljoen Canadese dollar (98,5 miljoen euro), of 78 cent per aandeel, vergeleken met een winst van 59 miljoen Canadese dollar (40,9 miljoen euro), of 28 cent, een jaar geleden.

Beeld: Hudson’s Bay, Facebook Hudson’s Bay

Hudson's Bay