• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • H&M’s Afound herziet strategie en verlegt focus nog meer naar digitaal

H&M’s Afound herziet strategie en verlegt focus nog meer naar digitaal

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Afound, het meest recent gelanceerde merk van de H&M Group, heeft de strategie aangepast. Zo meldt het outletmerk tegen nieuwsbureau Reuters. Het merk gaat zich nog sterker focussen op digitaal en minder op fysieke winkels.

Afound is een marktplaats waar producten van merken tegen outletprijzen worden aangeboden. Niet alleen de merken van de H&M Group zijn er te vinden, maar ook producten van derden zoals onder andere Adidas en vintage producten van Louis Vuitton en Hermès. Afound zal dit najaar in Nederland lanceren als eerste markt buiten Zweden.

Afound CEO Joanna Hummel vertelt tegen Reuters dat de keuze om de strategie te herzien is gemaakt nadat het merk een jaar lang live was. “Er is een algemene markt trend en we trekken conclusies uit hoe de Afound klanten graag winkelen.” Afound heeft een fysieke winkel in Stockholm, waar de producten per productgroep bij elkaar hangen. In het concept zijn marktkramen verwerkt zodat het idee van een ‘marktplaats’ ook letterlijk wordt vertaald. Hummel voegt toe: “We zullen per markt bepalen wat de rol is van een fysieke aanwezigheid voor ons.”

Beeld: Afound

Afound