Hunkemöller wil 50 HKMX-winkels openen in komende 5 jaar
bezig met laden...
Hunkemöller is van plan om sportmerk HKMX als aparte keten uit te rollen in de komende 5 jaar. Het is voor het eerst dat de lingerieketen een nieuw merk als aparte keten in de markt zet.
“HKMX heeft zich snel ontwikkeld in de laatste 2,5 jaar en heeft een omzet van 20 miljoen euro behaald in 2016. Als onderdeel van ons strategieplan hebben we een groot potentieel gezien en een mogelijkheid om HKMX los te maken van het moedermerk Hunkemöller, om een nieuw stand-alone sport concept te creëren,” zegt Mountford zegt in een statement.
Hij vervolgt: “We hebben een groot consumentenonderzoek gehouden, dat duidelijk heeft aangetoond dat onze ‘shero’s’ (de vrouwelijke klant van de keten, red.) en potentiële klanten met een gelijk profiel geloven in het product, de marketing en het nieuwe winkelconcept. De uitkomsten van het onderzoek hebben ons een duidelijk beeld gegeven van de mogelijkheid voor het HKMX merk in de toekomst.”
Na een testfase van een maand opent Hunkemöller op 29 april de eerste opzichzelfstaande sportwinkel, de ‘HKMX Sportswear Store’, in Berlijn. CEO Philip Mountford: “Na de opening van de HKMX winkel in Berlijn openen we later dit jaar nog 3 eigen winkels, en onze langetermijnvisie is om in de komende 5 jaar 50 winkels te openen.”
Meer weten over werken bij Hunkemöller? Klik hier!
Beeld: Hunkemöller