• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • In beeld: Dit is Veritas' nieuwe winkelconcept voor de Nederlandse winkels

In beeld: Dit is Veritas' nieuwe winkelconcept voor de Nederlandse winkels

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De Veritas-winkel in Den Bosch. Credits: Veritas

Dit weekend staat de officiële opening van de Veritas-winkels in Breda, Den Bosch en Maastricht op de planning. De Belgische retailketen focust zich op buitenlandse expansie en kiest daarvoor Nederland als eerste bestemming. Om dat te laten slagen, laat Veritas het Belgische concept thuis en lanceert het een gloednieuw concept.

De Belgische retailketen bevindt zich sinds mei in Nederland en opende zijn eerste winkel in Breda. Onlangs openden de winkels in Den Bosch en Maastricht. Veritas wil de klanten van Hema en De Bijenkorf gaan bedienen en ziet ruimte voor zo’n tachtig vestigingen, zo vertelde Corneel De Maeyer, CEO van Veritas, eerder aan De Tijd. Nadat Veritas in Nederland op de kaart staat, heeft de retailketen ook andere Europese landen, zoals Duitsland en Scandinavië, in het vizier.

“De combinatie van slips en wol wordt door buitenlanders niet begrepen”, aldus De Maeyer. Dus laat hij het aanbod van wol en garens in de Nederlandse winkels achterwege. De do-it-yourself-artikelen zijn overigens wel verkrijgbaar via de webshop. Het aanbod in de Nederlandse winkels bestaat uit sokken, panty’s, slips, accessoires en seizoensartikelen. Uiteraard blijven de eigen merken, zoals Insua en Sanyleg, onderdeel van het concept, evenals merken zoals Wolford, Happy Socks, Sloggi, Tommy Hilfiger en Calvin Klein.

Veritas’ winkelconcept voor Nederland: kleiner en geen combinatie van slips en wol

Naast een verfijnd aanbod, kiest Veritas ook voor kleinere winkels. Op het thuisfront tellen de ruim 120 winkels zo’n 250 tot 600 vierkante meter. In Nederland kiest de retailketen voor winkels van zo’n 150 vierkante meter. Het is dus duidelijk dat het Nederlandse concept minder geld moet kosten en meer moet opbrengen. Dat betekent: lagere huur, minder investeringen in de inrichting en minder personeel.

Veritas is al ruim 130 jaar een begrip in België. De retailketen begon ooit als naaigereedschapswinkel in Antwerpen, waarna het zijn aanbod uitbreidde met do-it-yourself-artikelen, modeaccessoires en basismode. De focus van Veritas ligt steeds op comfortabele en stijlvolle modeproducten die een toegevoegde waarde geven aan kleding, zoals de (onzichtbare) slips, sokken of panty’s. Veritas heeft in België en Luxemburg samen ruim 120 winkels. Nu voegt de retailketen Nederland toe aan zijn portfolio mét een geheel nieuw concept.

Winkelmandjes staan klaar bij de ingang. Credits: Veritas
De collectie gepresenteerd op een tafel. Credits: Veritas
Naast sokken en ondermode verkoopt Veritas ook accessoires en seizoengebonden artikelen. Credits: Veritas
Veritas staat bekend om onder meer zijn sokken-aanbod. Credits: Veritas
Veritas heeft al jaren ondermode in zijn assortiment. Credits: Veritas
Veritas verkoopt naast zijn eigen merken ook merken zoals Calvin Klein. Credits: Veritas
De Belgische retailketen staat bekend om de verkoop van panty's. Credits: Veritas
Een overview van de ondermode-hoek. Credits: Veritas
Een overview van de winkel. Credits: Veritas

De drie Nederlandse Veritas-winkels zijn gevestigd aan de Markt in Den Bosch, aan de Muntstraat in Maastricht en aan de Eindstraat in Breda.

Veritas
Winkelconcept