(advertentie)
(advertentie)

JD.com lanceert een nieuw e-commerce platform genaamd Toplife. Op het platform kunnen luxe labels een eigen flagshipstore openen waardoor ze de Chinese consument meteen kunnen bereiken.

De merken kunnen hun eigen webwinkel op het platform naar wens vormgeven, in lijn met de eigen online platforms die het desbetreffende merk wellicht al heeft. Merken zoals La Perla, Emporio Armani, Trussardi en Rimowa hebben zich al bij het platform van JD, een van China’s grote retailers, aangesloten. Toplife geeft merken in de segmenten mode, sieraden, gezondheid en beauty, interieur, cosmetica en elektronica de kans om een eigen shop te openen via het online platform. Labels die onderdeel zijn van het platform kunnen gebruik maken van het logistieke netwerk van JD.com en de klantenservice.

“Onze kennis over high-end consumenten heeft ervoor gezorgd dat we een luxe e-commerce platform kunnen lanceren die een echte premium winkelervaring kan bieden en partners helpt om het verhaal van hun merk te vertellen aan lokale consumenten,” aldus Richard Liu, CEO van JD.com. “Door samen te werken met Toplife kunnen luxe merken wereldwijd nu direct hun klanten door heel China voorzien met een echte luxe winkelervaring die voorheen alleen geassocieerd werd met high-end offline winkels. Toplife richt zich op het bieden van een offline luxe ervaring in een premium e-commerce ervaring.”

JD.com heeft al eerder samengewerkt met onder andere luxe platform Farfetch en de Otto Groep.