Komst Uniqlo naar Amsterdam bevestigd
bezig met laden...
Na maanden van speculatie is de komst van Uniqlo naar Nederland door het bedrijf zelf bekend gemaakt. In het najaar van 2018 zal de Japanse keten haar deuren openen in de Kalverstraat in Amsterdam.
In totaal zal de vestiging een winkeloppervlakte van bijna 2.040 vierkante meter hebben en is daarmee een van de grootste winkels van het merk in Europa. De hoofdingang zal zich bevinden aan de Kalverstraat, maar een tweede ingang is te vinden aan het Rokin. In de eerste Nederlandse winkel zal het aanbod bestaan uit LifeWear voor dames, heren, kinderen en baby’s. De UT-collectie krijgt een speciale afdeling.
Uniqlo opent eerste Nederlandse winkel dit najaar
”We zijn erg enthousiast om de eerste Uniqlo-winkel in Nederland te openen en ons merk te introduceren in Amsterdam, een stad die bekend staat om zijn ontspannen en ongedwongen levensstijl. Ik geloof dat onze LifeWear, ontworpen rond kernartikelen zoals Denim, Ultra Light Down bovenkleding, breigoed van extra fijn merino en meer, een perfecte match zal zijn voor de Amsterdammers, elk seizoen van het jaar,” aldus Taky Marikawa, CEO van Uniqlo Europa in een persbericht. “Met onze intrede in Nederland zetten we de volgende stap in onze plannen om onze aanwezigheid in de Benelux uit te breiden,” voegt hij daar aan toe. Het merk kwam in 2015 voor het eerst naar de Benelux en heeft op dit moment heeft al winkels in Antwerpen en Brussel. Tijdens de opening in Antwerpen, iets meer dan twee jaar terug, hintte de COO Uniqlo Europa, Takao Kuwahara al op de komst van Uniqlo naar Amsterdam. Vorig jaar opende de Japanse keten ook al een distributiecentrum op Borchwerf II tussen Antwerpen en Rotterdam. Dit centrum is opgezet om de Europese markt te bedienen.
Uniqlo, ook wel de Zara van Japan genoemd, focust zich op functionele kleding. LifeWear richt zich op tijdloze basics, ‘perfecte kleding die voldoet aan de behoeften van ieders dagelijkse levensstijl,’ aldus het bedrijf zelf. “LifeWear is van hoge kwaliteit, functioneel, en betaalbaar, evolueert voortdurend en is beschikbaar in een verscheidenheid aan kleuren en stijl voor mensen van alle leeftijden.”
Beeld: Uniqlo