• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Lief! Lifestyle voegt licentieproducten toe

Lief! Lifestyle voegt licentieproducten toe

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Na de overname door Kanz Financial Holding (KFH) heeft Lief! niet stilgezeten. Onder leiding van de nieuwe eigenaar heeft het merk nieuwe productlicenties afgesloten om van Lief! een wereldwijd lifestyle merk te maken. Dat laat Lief! Lifestyle in een persbericht weten.

Head of licensing John van den Herik licht toe: “Door de internationale ambitie die er voor Lief! Lifestyle is, is er de laatste maanden hard gewerkt aan het versterken en uitbreiden van het licentiemodel. We zijn hier perfect in geslaagd en hebben met sterke Internationale licentiepartners ons concept kunnen uitbreiden en zijn klaar voor de toekomst." Vanaf de herfst-/winter 2016 zullen nieuwe licenties de eerste producten van het merk op de markt brengen, waaronder AFG International (schoenen), Nedac-Sorbo (sokken en haaraccessoires), Nature's Choice (health & beauty), Merison (tafelwaar) en Kubbinga (fietsen).

"De missie voor lief! lifestyle voor de komende jaren is om van het merk een breed en toegankelijk internationaal baby/kids lifestyle concept te maken", vervolgt Van den Herik. “Een van de eerste stappen om dit doel te bereiken is het verlagen van de prijzen met gemiddeld zo’n 20 procent tot 25 procent. Dit aanscherpen van de prijzen zal gebeuren vanaf aankomende zomercollectie. Als we toegankelijk willen zijn moet onze klant dit ook in de prijs terugzien. En met KFH als onze nieuwe partner is deze doelstelling gelukkig ook haalbaar,” aldus John van den Herik.

Dankzij de nieuwe eigenaar werd in november 2015 de eerste internationale lief! lifestyle monobrand store in The Mall of Berlin in Berlijn geopend. Het is onderdeel van de wereldwijde expansie van het merk. “We hebben een zwaar 2015 achter de rug,” geeft Van den Herik toe, terugkijkend op het faillissement en de doorstart van vorig jaar. “Maar hebben met het gehele Lief! Lifestyle team keihard geknokt om er bovenop te komen. Nu we onderdeel zijn van een mooi bedrijf als KFH is het fantastisch om met dit bedrijf ons merk internationaal te mogen uitbouwen."

In het voorjaar van 2015 vroeg het kindermerk uitstel van betaling aan. Lief! Lifestyle leed al twee jaar verlies. Begin juni werd al duidelijk dat het Duitse bedrijf Kids Gashion Group, onderdeel van Kanz Financial Holding, de nieuwe eigenaar van Lief! Lifestyle was. Het Duitse bedrijf begon meteen na de overname met de productie in licentie en distributie van de kledingcollecties van het Nederlandse merk. Kids Fashion Group nam daarbij de meeste operationele takken van sport van Lief! Lifestyle over: retail, groothandel, online en logistiek. Vanuit Nederland ging Lief! Lifestyle verder in afgeslankte vorm, en bleef het verantwoordelijk voor de licensing, branding en het design van de meer dan dertig reeds bestaande productgroepen. De oprichters, John van den Herik en Yvonne Woudstra bleven bij Lief! Lifestyle.

LIef
Lief lifestyle