Locals United - een online modeplatform waarop lokale winkels hun collecties verkopen, eerder bekend onder de naam Locuni - en spijkerbroeken merk Amsterdenim komen gezamenlijk met een nieuw online platform: Amsterdenimclub.

“De wens om samen met een strategische partner onze online activiteiten verder vorm te geven bestond al langer binnen de organisatie van Amsterdenim,” zegt Ben Fokkema van Amsterdenim in een persbericht. “Locals United is voor ons een logische keuze vanwege de ruime online ervaring en het netwerk van retailers dat reeds aangesloten is op dit concept."

Volgens Fokkema was het de uitdaging om binnen Locals United Amsterdenim als merk centraal te stellen in de lancering van dit platform zonder de cruciale rol van de detaillist te wijzigen.

Jeffrey Sterken, sales director van Locals United ligt de samenwerking verder toe: "Op basis van de Locals United techniek bieden wij Amsterdenim met hun eigen Amsterdenimclub, de mogelijkheid om hun retailers nog verder te ondersteunen in het online verkopen van het merk. Iedere retailer krijgt de gehele Amsterdenim collectie in zijn online profiel. Amsterdenim levert de producten aan de consument; de consument kiest waar hij of zij het product wil ontvangen en heeft daarbij de optie de aankoop in de winkel op te halen, of thuis te laten bezorgen. Locals United is de strategische partner die meer brengt dan alleen een online platform voor Amsterdenim. Wij doen de fotografie, de copywriting, wij hebben een koppeling met het voorraadsysteem van Amsterdenim en zorgen ervoor dat het platform van Amsterdenimclub goed vindbaar is.”

De samenwerking met Amsterdenim bekent dat Locals United niet meer alleen met retailers werkt, maar ook met merken en leveranciers.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN