Love Stories opent vier winkels in Europa
bezig met laden...
Het Nederlandse lingerielabel Love Stories gaat uitbreiden in Europa. Eind maart en begin april opent het label winkels in Lille, Londen, Kopenhagen, en tevens in Maastricht. Dat laat een woordvoerder van het merk aan FashionUnited weten.
Love Stories heeft al een winkel in Amsterdam en in Antwerpen. In mei wordt de winkel in Lille geopend, aan de Rue de La Monnaie 12. De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van 40 vierkante meter en zal op de plaats komen van de winkel van Acoté. Tegenover de nieuwe Love Stories-vestiging zit een Zadig en Voltaire-winkel. “Ook voor de winkels in Londen, Kopenhagen en Maastricht hebben we inmiddels een go,” licht de woordvoerder toe.
Met een kleine winkel in Lille wil oprichter Marloes Hoedeman de sfeer van een hotelkamer nabootsen. “Het idee is een ontbijt in een hotelkamer… dat is de enscenering en ook onze rode lijn. De ochtend vanwege de energie natuurlijk, en omdat we lingerie produceren dat overdag gedragen wordt, en minder ‘s nachts,” vertelt Hoedeman tegen Fashionmag.
Love Stories opent winkels in Lille, Londen, Kopenhagen en Maastricht
Hoewel het lingerielabel pas drie jaar jong is, zijn de ambities hoog voor de komende jaren. Naast Lille staat ook Parijs hoog op het verlanglijstje van Love Stories. Momenteel wordt er gezocht naar een winkel in de Parijse wijk Marais. Het lingerielabel, dat zich kenmerkt door comfortabele bh’s zonder beugels en mismatchende setjes, is al verkrijgbaar in Franse warenhuizen en multibrands stores. Daarnaast wordt er ook gezocht naar een geschikte locatie voor een winkel in Madrid. Het Amsterdamse merk wordt wereldwijd via 600 verkooppunten verkocht.
“We zijn een niche in de markt, en we hebben de plicht snel internationaal te groeien,” zegt Marloes Hoedeman tegen Fashionmag. Als het aan de oprichtster ligt komen er nog veel meer winkels bij, zowel in Europa als daarbuiten. “We willen winkels in veel Europese hoofdsteden en binnenkort openen we ook in Sydney, samen met een lokale partner.” De ambitie ligt op het openen van negen nieuwe winkels in het komende jaar, en over drie jaar hoopt de oprichtster een winkelbestand van twintig vestigingen te hebben.
Dankzij investeerders wist Love Stories snel uit te groeien tot een populair lingeriemerk met zo’n 120 items per seizoenscollectie. Het label staat bekend om de soft bh’s met driehoekjes, die zowel voor kleine cups als middelgrote cups geschikt zijn. “Maar sinds dit seizoen hebben we ook de D-cup aan het assortiment toegevoegd,” vertelt de woordvoerder.
Inmiddels is er ook een high-end lijn en de zogeheten ‘Cirque de la Nuit’-collectie. Die laatste lijn bestaat uit tijdloze ondermode en leisurewear in compleet zwart, die je garderobe een zwoele touch moeten geven. De exclusieve stukken, wordt verkocht in 50 geselecteerde winkels. Cirque de la Nuit wordt gemaakt van kant uit Italië en Frankrijk met accenten van fluweel, zijde, laagjes van chiffon en een mix van wol.