Het geheim van een prijswinnende etalage
bezig met laden...
Kledingwinkel Lutz uit Vinkeveen heeft de beste etalage van Nederland. Dat werd dinsdagmiddag bekendgemaakt bij Beekwilder Etalage van het jaar 2015 verkiezing in Amsterdam. De herfstetalage van de dames- en heremodezaak sleepte 39 procent van de 4000 stemmen in de wacht.
Etaleur Ursula de Vreede van Designer Haaker creëerde de winnende winkelruit 'herfst'. Hannie Blankestijn van Lutz vertelt aan FashionUnited meer over de etalage. Ga met uw muis over de winkelruit om aanvullende informatie te ontdekken.
Drie keer is scheepsrecht
Het was het derde jaar op rij dat Lutz genomineerd was voor de prijs van Beekwilder. De eerste keer werd de zaak derde, vorig jaar eindigde Lutz op de tweede plaats. Het is de negende keer dat het Beekwilder, een toeleveringsbedrijf voor etalagematerialen in Amsterdam, de prijs voor de beste etalage van het jaar heeft uitgereikt. Elke retailer in Nederland kan jaarlijks meedoen de verkiezing. Uit 300 inzendingen selecteert een vakjury de 9 genomineerden, consumenten bepalen de winnaar.
De jury bestond dit jaar uit drie retailprofessionals: Isis Du Jour, visual merchandiser bij Siebel Juweliers, Klara Vorosy, visual display designer voor onder andere Anthropology New York en Nicolle Miljoen, etaleur bij Didi Fashion. “Het maakt niet uit of de etalage simpel is of zwaar, als het maar een verhaal vertelt,” zo stelt de jury. Vorig jaar ging de titel Beste Etalage naar Vallen Mode . Vallen Mode greep dit keer naast de prijs: een shoppingweekend voor 2 personen in Londen.
Lutz biedt op 1000 vierkante meter dames- en herenmode aan van merken als Airfield, Boglioli, Cambio, Closed, Canali, Denham, Tommy Hilfiger, Woolrich en Zoe Karssen. De zaak aan de Herenweg in Vinkeveen bestaat sinds 1904. In 2005 kreeg Lutz het predicaat Hofleverancier.