• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Sissy-Boy Amsterdam breidt uit, American Apparel sluit deels

Sissy-Boy Amsterdam breidt uit, American Apparel sluit deels

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Het Amsterdamse filiaal van mode- en lifestylemerk Sissy-Boy op de Utrechtsestraat gaat uitbreiden. Dat heeft het bedrijf bevestigd aan FashionUnited. De verbouwing gaat deels ten koste van de naastgelegen vestiging van American Apparel. Sissy-Boy is sinds gisteren gesloten, de verbouwing duurt iets minder dan een week.

De Amsterdamse vestiging van het van oorsprong Nederlandse label breidt uit met 50 vierkante meter, en komt uit op in totaal 230 vierkante meter. Het filiaal van American Apparel wordt wat kleiner. Ondanks de vergroting van het pand, wordt er niets extra’s toegevoegd aan het assortiment.

Vernieuwd filiaal Sissy-Boy wordt ingericht volgens het nieuwe concept

Het filiaal wordt volgens Victor van Nieuwenhuizen, CEO van Sissy-Boy, ruimer opgezet. “De winkel was heel klein en krap en wordt nu uitgebreid,” vertelt hij aan FashionUnited. “Het pand was nog ingericht volgens het oude concept en wordt nu aangepast aan het nieuwe concept, dat al in meerdere vestigingen is geïmplementeerd.” Zo opende Sissy-Boy vorig jaar een nieuwe flagshipstore in Haarlem, geheel volgens het vernieuwde concept dat is gebaseerd op storytelling, waarbij de collectie beter zichtbaar is en het inspireren van klanten centraal staat.

De verbouwing sluit aan bij de nieuwe strategie die Sissy-Boy sinds een aantal jaren hanteert. Rond 2011 ging het niet goed met het label, nadat oprichter Michael Smit overleed. Het gevolg was dat het bedrijf stilstond en niet meer innoveerde. Door de nieuwe strategie, waarbij winkels een make-over kregen en moderner werden, krabbelde Sissy-Boy weer op. Het imago van het merk werd opgefrist, mede door het nieuwe assortiment met merken als Anecdote en Superga.

Sissy-Boy heeft sinds de oprichting in 1982 ongeveer 30 eigen winkels geopend in de Benelux. In Nederland richt het merk zich vooral op jonge gezinnen, maar trekt daarnaast ook ouderen. Naast kleding, kunnen klanten voor de hele familie bij de winkel terecht voor woonaccessoires. In een eerder interview met FashionUnited vertelde Van Nieuwenhuizen al dat Sissy-Boy in de nieuwe strategie de rol van curator op zich neemt in de winkels. De filialen zijn ruim ingericht en tonen niet het gehele assortiment. Sissy-Boy vestigingen bieden in plaats daarvan geselecteerde mode- en woonartikelen, zodat de winkel niet te vol wordt en niet vergelijkbaar is met grote modeketens als H&M. Het verhaal achter artikelen staat bij het merk centraal.

De verbouwing is aanstaande vrijdag afgerond, dan gaat de winkel weer open. Wat er precies met de winkel van American Apparel gebeurt, is nog niet bekend.

Foto's: Sissy-Boy Haarlem


Sissy Boy