• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Stylisten veranderen de Keuze van Kiki

Stylisten veranderen de Keuze van Kiki

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Kiki Niesten nodigt dit jaar stylisten uit om een visie te geven op de winkel de Keuze van Kiki. Iedere zes weken interpreteert een stylist de Keuze van Kiki en krijgt het pand een nieuwe sfeer. De stylisten maken bijvoorbeeld combinaties binnen de bestaande collecties, veranderen de etalages of bemoeien zich met de belichting.

De eerste re-make is gedaan door Esther Coppoolse, creative director van het modetijdschrift Elle en fotograaf Daan Brand. Hun thema, 'Lighten up, let’s go Bananas' is kleurrijk en heeft een cartooneske knipoog. Coppoolse en Brand vinden het fijn om de sfeer in de winkel luchtiger te maken, met humor.

Ter ere van de make-over geeft Niesten korting. Een aantal van de door Coppoolse en Brand samengestelde sets is te koop voor de helft van de prijs.

Twintig jaar lang verzamelde Kiki Niesten telkens belangrijke kledingstukken uit de collecties die ze inkocht voor haar winkel in Maastricht. Het was modeontwerper Alexander van Slobbe die zei dat ze daar eens wat mee moest gaan doen. Samen openden ze daarom in oktober vorig jaar De Keuze van Kiki, in de Amsterdamse Herenstraat.

Bijzonder aan de winkel is dat Van Slobbe en Niesten uit ieder kledingstuk het label hebben geknipt. Het oorspronkelijke etiket wordt uiteindelijk in een gesloten envelop aan de klant meegegeven.

de keuze van kiki
keuze van kiki
Kiki Niesten