Wehkamp beleeft ‘beste weekend ooit’ door kortingsacties en lenteweer

Het zomerweer was niet alleen lekker voor de consumenten, maar ook voor e-tailer Wehkamp. Dankzij het lenteweer en National Glamour Day, een shopdag met vele kortingen onder andere bij de e-tailer van tijdschrift Glamour, beleefde Wehkamp ‘het beste weekend ooit’, zo laat het bedrijf weten in een persbericht.

Vooral zomerjurkjes, schoenen en kinderkleding werden naast tuinartikelen veel gekocht. “We zien dat vooral gezinnen ons heel goed weten te vinden. Binnen deze groep zagen we afgelopen weekend een groei van zo’n 30 procent. Naast damesmode, is er ook veel kinderkleding besteld. De kinderen zijn uit hun zwemkleding, jurkjes en korte broeken gegroeid, dus daar wordt veel naar gezocht,” aldus Piet Coelewij, CEO van Wehkamp in het persbericht. “Op mobiel en dan vooral in de app zien we een enorme groei. Meer dan de helft van onze klanten bestelde het afgelopen weekend mobiel.” Tijdens de piek in het weekend werden er twee bestellingen per seconde geplaatst, 110 per minuut.

Wat er dan precies het meest werd besteld? Op nummer één staan Converse All Stars schoenen. Dr. Martens veterlaarzen volgden op de tweede plaats, T-shirts van het merk Produkt op drie en een korte broek voor jongens van WE Fashion op nummer vier.

Beeld: Wehkamp