Wehkamp en Picnic hebben de handen ineen geslagen. Picnic, de websuper, gaat retourzendingen van Wehkamp meenemen. De proef met de service gaat in Amersfoort van start. “Klanten van Picnic kunnen hun Wehkamp-retouren meegeven aan de bezorger van hun boodschappen.”

“Wij zijn er vooral voor gezinnen en die zijn vaak ontzettend druk,” aldus Wehkamp COO Maarten Tibosch. De samenwerking met Picnic geeft de klant de keuze om op één moment bestellingen van verschillende aanbieders in ontvangst te nemen. Dat scheelt ontzettend veel tijd en ruimte, dus wij denken dat klanten dit erg waarderen. In plaats van met meerdere bezorgwagentjes achter elkaar de straat in te rijden bundelen we dat nu tot een duurzamer en efficiënter geheel.” Wehkamp zocht al eerder samenwerking met een koerierservice. De e-tailer sloeg al eerder de handen ineen met Fietskoerier.nl in 2017. “Wehkamp is continu op zoek naar nieuwe manieren van duurzame distributie die het leven makkelijker maken,” aldus het persbericht.

De proef van Wehkamp en Picnic begint met retouren, maar beiden partijen hebben de ambitie om ook uit te breiden met bezorging van wehkamp-bestellingen, aldus het persbericht. Met de samenwerking hopen beide partijen de klant beter van dienst te zijn, maar ook op minder drukte in de stand, minder vervoersbewegingen en daardoor minder CO2-uitstoot.

Beeld: Wehkamp

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN