• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zo ziet Costes Men eruit

Zo ziet Costes Men eruit

Door FashionUnited

24 feb. 2017

Retail

The Sting heeft herenformule Costes Men gelanceerd. De eerste collectie van Costes Men is verkrijgbaar bij de eerste gecombineerde Costes Men & Women winkel die zijn debuut heeft gemaakt in de winkelstraat. De Costes Men & Women store is te vinden in het voormalige V&D-pand aan de Brink in Deventer.

Volgens The Sting, moederbedrijf van de formules, is de mannenlijn ‘stijlvol met een casual twist’ en biedt de collectie ‘net als de damescollectie, looks voor elke gelegenheid.’

In de eerste herencollectie die in de rekken hangt, zitten in sommige kledingstukken Stangata labels. Dat komt omdat de herenformule in de eerste instantie Stangata zou gaan heten, zo laat een woordvoerder van The Sting aan FashionUnited weten. In oktober werd de komst van de herenformule Stangata aangekondigd, maar kort daarna besloot het bedrijf voor de naam Costes Men te gaan. Toen waren de eerste items met Stangata labels al geproduceerd.

Costes opent komende maanden meer nieuwe winkels, zowel gecombineerde winkels als separate Costes Men winkels. De eerste stand alone store van Costes Men opent 4 maart de deuren in Den Bosch. In maart openen Costes Men boetieks in Den Bosch en Breda, gevolgd door Alkmaar, Arnhem en Eindhoven in april. “De eerste Costes Men winkels die de volledige Costes collectie inclusief de juiste labels hebben zullen vanaf juni/juli worden geopend,” aldus de woordvoerder van The Sting.

Over Costes

Hoewel Costes nu bekend is als een aparte winkelketen, werd het merk aanvankelijk verkocht in de winkels van ‘The Sting’. Het merk werd zo’n zeven jaar geleden gelanceerd en heeft ongeveer drie jaar in de rekken van ‘The Sting’ gehangen. De naam mag dan hetzelfde zijn gebleven, de collecties van het merk zijn in de tussentijd enorm veranderd. Toen Costes bij ‘The Sting’ werd verkocht, bestonden de collecties uit vrij basic items in gedempte kleuren. Zodra Costes als aparte winkelformule werd gelanceerd, waren de collecties juist heel breed in een poging veel verschillende vrouwen aan te spreken, zo vertelde directrice Bianca Schouten in een eerder interview met FashionUnited.

In de zomer van 2013 werd de eerste Costes winkel geopend in Utrecht. De modeketen maakte al in het jaar na de oprichting winst. Costes rapporteerde in 2015 een winst van zo’n 845.000 euro , vier keer zoveel als in 2014, toen de winst uitkwam op een bedrag van circa 205.000 euro.

Momenteel heeft Costes 25 winkels in Nederland. Binnen nu en drie jaar wil The Sting met Costes naar 50 verkooppunten toe.

Bekijk alle huidige Costes vestigingen op de kaart. Klik op het filiaal voor informatie over de aard van de winkel (Women, Women & Men of Men).

" width="640" height="480">

Meer lezen over de nieuwe mannenmodeketen Costes Men en expansieplannen van The Sting? Lees hier het interview met chief creative officer Maurice Dahan.

Beelden: Costes

Costes
Costes Men
Costes Men & Women
The Sting