• Home
  • V1
  • Leads
  • Online omzet fors gestegen

Online omzet fors gestegen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Een omzetstijging van 45 procent per week; dat overkwam de Nederlandse online retailers in de periode van 1 november tot eind december. Dit blijkt uit een online onderzoek van marktonderzoekbureau Blauw Research dat eind december is uitgevoerd

in opdracht van Thuiswinkel.org.

In totaal komt de extra omzet die dit opleverde neer op 24 miljoen euro per week. In de periode van 1 december tot en met 20 december 2009 kwam de gemiddelde weekomzet uit op 77,3 miljoen euro per week, zo blijkt uit het onderzoek. “Dat is opmerkelijk goed nieuws waarmee het nog fragiele herstel van de Nederlandse economie een positieve duw in de goede richting krijgt,” zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org “Hetzelfde geldt voor de omzet van de online thuiswinkelmarkt die, mede dankzij het behoud van koopkracht in dit jaar, in de buurt van de 6 miljard euro komt na deze succesvolle feestweken.”

Begin december voerde Blauw Research al een soortgelijk onderzoek uit onder de ruim 1.000 leden van de belangenvereniging, waarin de verwachte extra omzet in de aanloop naar het Sinterklaasfeest werd gemeten. Toen werd vastgesteld dat zij gemiddeld 37 procent extra weekomzet verwachtten. Buiten het feestseizoen, in de periode van 1 januari tot 1 november 2009, boekten dezelfde online retailers een gemiddelde weekomzet van 53 miljoen euro. Bij beide onderzoeken werden leveranciers van diensten, zoals aanbieders van verzekeringen, reizen en tickets, buiten beschouwing gelaten.

Online Shoppen
Online Shopping
Thuiswinkel
Thuiswinkel.org
webwinkelen