• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • In beeld: Virtueel binnenkijken bij Modefabriek

In beeld: Virtueel binnenkijken bij Modefabriek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Beurzen|360° FOTO’S

De tweede dag van de 42e editie van Modefabriek is in volle gang. Kan u geen bezoek brengen Modefabriek of bent u gewoon nieuwsgierig hoe het er op de beursvloer uitziet? Bekijk dan snel het interactieve beeldverslag. De 360 graden foto’s bevatten interactieve ‘tags’ in de vorm van een cirkel. Klik met uw muis op de tags om meer te ontdekken. En zet uw geluid aan. Bezienswaardigheden van District A - D:

Het artikel gaat verder onder het kader .

Toelichting: Dit zijn 360 graden foto’s, gemaakt met een camera die alle kanten van een ruimte tegelijkertijd filmt. Door op de computer met de muis te scrollen of op uw tablet of smartphone met uw vinger over het beeldscherm te vegen kunt u 360 graden om het middelpunt van de foto kijken.

Carnaval of all in District A

Net als vakbeurzen Premium (Berlijn) en Pitti Uomo (Florence) zet ook Modefabriek in op beauty. Bezoekers kunnen op 'Carnaval of all' in District A genieten van een ontspanningsmassage of een beauty check-up laten doen. Fun shoppen kan ook, bij bijvoorbeeld Tos Gallery, het twee maanden oude label, van de voormalige ontwerper van Ilja Visser, Tosca Soraya Otten, met handgeverfde zijden sjaals.

Western-setting in District B

De food corner in District B heeft een Western-setting, inclusief cactussen, een paard en saloon. In de tipi, kunt u de creativeit van de mannen van het Amsterdamse merk Atelierreserve aanschouwen.

In beeld: Virtueel binnenkijken bij Modefabriek

Mannenmode op Sunday Best in District C

In het hart van District C staat mannenmode in de kijker. Sunday Best is samengesteld door Spike Spijker en is het vervolg op The Dutch expositie, van afgelopen zomer, waarbij werd teruggegrepen op historische mode. Dit keer staat dandyisme centraal. Rondom de mannequins zijn mannenmodestands ingericht. Neem een kijkje.

Modeshow Happy Valley in de verbindingshal

In de verbindingshal tussen district A en C worden bezoekers elk uur getrakteerd op een paardensport-geïnspireerde trendshow, bestaande uit vier thema’s: Aristo-Stripes, Candy Jockeys, Show Ponies en Gamblers. De tune van Mister Ed, een tv-show (1958–1966) met pratend paard in de hoofdrol, komt voorbij in de muziekmix die uit de speakers knalt. Onder andere Marina van Dieren, Zyana Keizer, Lisa Konno en Bonne Suits hebben de outfits verzorgd.

Voor meer live beelden van de show, bekijkt u de 360 graden video - Binnenkijken bij Modefabriek

Shop en Eat in District D

Bezoekers hebben dit seizoen meer winkelmogelijkheden dan ooit tevoren. In District D, is de More Department Store groter opgezet, op de voormalige plek van MINT. Rondom de dj zijn shop-in-shops te vinden van onder andere de Brabantse schoenenwinkel Mayke en Arnhemse Coming Soon. Hussein Suleiman van Daily Paper heeft ook een winkel ingericht met producten van Amsterdamse 'urban' labels.

Curated Store by HTNK

In de curated store by HTNK in District B staan opkomende merken als Newd Studios, Blouson Noir, AnoukxVera, Aesthetic Stories, Majem, Wildthings, DOYOU Studio, The Dutch Hatter en Afra Amba.

Blurred Lines in District C

Grietje Schepers (concept & design) en Floor Knaapen (curator) hebben net als vorige editie een stilleven gecreëerd waarvan de items direct aangekocht kunnen worden via tablets. Waar het duo tijdens de 41e editie koos voor nudekleurige producten, zijn deze nu wit, transparant, of van marmer, staal of zilver.

Modefabriek duurt nog tot en met 23 januari. Op de modevakbeurs stellen meer dan 600 merken hun herfst/winter 2017 collecties voor. De beursvloer van 40.000 vierkante meter is net als afgelopen editie opgedeeld in vier districten. Modefabriek weet circa 19.000 bezoekers te trekken. De volgende editie is op 9 en 10 juli 2017.

360 graden foto’s: Inge Beekmans voor FashionUnited

Foto’s en video’s: FashionUnited

360 graden
Modefabriek
MULTIMEDIA