• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Kingpins lanceert zusterbeurs gericht op denim branding

Kingpins lanceert zusterbeurs gericht op denim branding

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Beurzen

Er komt een nieuwe beurs bij: Kingpins lanceert een nieuw beursconcept dat zich richt op branding in de denimindustrie. De nieuwe beurs gaat ‘WHY by Kingpins’ heten en zal debuteren op 13 en 14 april in Amsterdam, tegelijkertijd met Kingspins.

De nieuwe beurs, een zusje van Kingpins, zal gelanceerd worden in het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam. In de Gashouder op dezelfde locatie zal tegelijkertijd Kingpins plaatsvinden.

“WHY zal een gemeenschappelijk gevoel creëren en zal fungeren als een platform voor denimmerken en branding bedrijven, die hun inspiratie en educatie delen en daarmee de toekomst van branding design vormgeven,” laat Kingpins in een toelichting weten. “WHY heeft daarnaast veel overeenkomsten met Kingpin: wees klein, ken je markt, deel je ideeën, bouw een community op en wees onverwacht.”

“Er is geen show die een spotlight geeft aan bedrijven in branding, accessory en labels en tags,” legt Kingpins-oprichter Andrew Olah uit. “WHY is opgericht met het idee dat branding een sleutelcomponent is tot het succes van een denimmerk - en het is een stuk in onze industrie dat bijzonder interessant is op dit moment. Het niveau van innovatie en creativiteit dat in onze sector wordt gelanceerd is fantastisch.”

Kingpins lanceert zusterbeurs 'WHY'

Bezoekers zullen op de beursvloer van alles kunnen vinden: van labels tot accessoires en innovatieve technologieën. Daarnaast zal de ‘WHY by Kingpins’-show ook seminars en panelgesprekken organiseren.

“Ik wilde een platform creëren to show the new next to the old, waar mensen geïnspireerd worden om iets anders te doen telkens dan het oude opnieuw gebruiken,” zegt Kris Dumon, branding strateeg en futurist. “Ik ben al een tijd fan van Kingpins en waardeer de manier hoe het DNA van de beurs is verweven met het DNA van de denimindustrie. Het is het type omgeving dat relaties bevordert en als verzamelplek fungeert voor de denimindustrie. Hoe dan ook, er is slechts ruimte geweest voor een paar geselecteerde branding bedrijven op de beursvloer van Kingpins. Met WHY hebben we de mogelijkheid om meer branding bedrijven toe te voegen en een speciale omgeving te creëren die voor branding doet wat Kingpins voor denimtextiel doet.”

De naam van de show is volgens Kingpins geïnspireerd op het idee dat ‘waarom’ de kernvraag is als je iets doet (denk hierbij aan doelstellingen, dromen of het DNA van een merk) en of je doelstelling succesvol zal zijn - ongeacht wat en hoe je het doet. “We willen ons omringen met mensen die het ‘waarom’ willen weten,” aldus de organisatie.

Vorig jaar lanceerde de organisatie van Kingpins, die beurzen in Los Angeles, New York, Hongkong en Amsterdam houdt, ook al een nieuw conferentieconcept: the Transformers. Dat was een groot succes, en krijgt daarom in april een vervolg, zo liet Kingpins in januari weten. De conferentie richt zich op denimprofessionals die zich inzetten voor het creëren, implementeren en het delen van de veranderingen die moeten gebeuren om de jeansindustrie milieuvriendelijker, sociaal verantwoordelijk en financieel gezond te maken in 2029. De eerste editie focuste zich op het waterverbruik in de denimindustrie, en de tweede conferentie zal zich buiten over afval in de denimindustrie.

Lees ook:
Kingpins: “Amsterdam is de beste plek om zaken te doen”
Kingpins: Jeans moeten zacht zijn en lekker zitten

Beeld: Simon Trel


Kingpins
why