Premium Group garandeert kwaliteit op Berlijnse beurzen
bezig met laden...
In januari gaan de Berlijnse modebeurzen weer van start. Modeprofessionals komen van over de hele wereld om de nieuwste trends in de mode-industrie te ontdekken en collecties te bekijken. Hoewel de modebeurzen de laatste jaren flink onder druk stonden laat de Premium Group - waar modebeurzen Premium, Seek en Bright onder vallen - weten dat de kwaliteit op de beurzen in januari gegarandeerd is.
Er is voor ieder wat wils tijdens de beurzen in Berlijn: bij Premium vind je de geavanceerde en hedendaagse mode, Seek focust op urban contemporary menswear en bij Bright kan je terecht voor streetwear en boardsports.
“Elk van de drie modebeurzen is precies ingesteld op de marktontwikkelingen en vraagt om een specifieke doelgroep,” zegt Premium Group in een persbericht. “Er vindt een constructieve uitwisseling plaats, die de grenzen opzoekt tussen de verschillende beurzen en de portfolio’s optimaliseert. Als marktplaats brengen zij tevens vraag en aanbod samen in hun eigen individuele segment.” Een duidelijke structuur, precieze marktpositie en een focus op business zijn het resultaat, aldus de organisatie.Premium Group: beurzen moeten proactief zijn
“De kracht van Premium Group blijft de consistentie, kwaliteit, professionaliteit, service en het committeren aan visie en innovatie,” zegt Premium Group. Op Premium, Seek en Bright samen zullen zo’n 1.600 merken vertegenwoordigd zijn, waarvan 81 procent afkomstig is uit het buitenland. De merkselecties worden per seizoen opnieuw gekozen, zo worden sommige keuzes van voorgaande seizoenen herzien. Tevens zullen 20 tot 30 procent van de deelnemende merken hun debuut maken op een van de beurzen.
Een aantal van de deelnemende merken die in januari te vinden zijn bij Premium zijn Love Mochino, Roberto Collina, Filippa K, Peutery, Mad Denissen, Casall, Vanessa Baroni, Premiata. Op Seek zijn onder andere Soulland, Nudie Jeans, Heimplanet en Reebock Classic vertegenwoordigd. Wie naar Bright gaat, zal merken tegenkomen als Huf, LookyLooky, Altamont en Hype.
“Modebeurzen als Premium, Seek en Bright moeten flexibel, open minded en innovatief zijn,” stelt Premium Group. “Ze moeten proactief zijn in plaats van reactief. Altijd vinger aan de pols; de Premium Group gebruikt de drie platformen om de industrie te laten zien waar het actuele marktklimaat om vraagt.” In totaal zal er 45.000 vierkante meter beschikbaar zijn voor de drie beurzen. Zeker 70 procent van de bezoekers komt daarbij uit het buitenland.
Bread & Butter ontbreekt bij Berlijnse beurzen
Een van de bekende namen die in januari ontbreekt is Bread & Butter, waar in de afgelopen jaren zoveel om te doen was. Vorig jaar nog ging het evenement failliet, en lanceerde Karl-Heinz Müller een guerrillia-actie. Na een overname door Zalando leek er goed nieuws te zijn voor Bread & Butter, maar de januari-editie werd onverwachts toch gecanceld. Reden: de toenemende vluchtelingenstroom naar Duitsland. Bread & Butter heeft overigens wel een huurcontract gesloten waarbij de modebeurs minimaal tot 2019 twee keer per jaar kan plaatsvinden in voormalig Berlijnse luchthavens Tempelhof, dus van een definitief einde is zeker geen sprake.
Beeld: Premium SS16