Tweede editie kindermodebeurs Sunday School: twee keer zo groot en internationaler

Het beursseizoen staat al bijna weer voor de deur en ook bij de organisatie van Sunday School zijn de voorbereidingen in volle gang. De eerste editie van de kindermodebeurs kreeg in januari positieve feedback en komt voor een tweede editie groter en internationaler terug. FashionUnited sprak oprichter Rob de Vos telefonisch over de ontwikkeling van de beurs.

Bekijk ook het verslag van de eerste editie: Binnenkijken bij Sunday School

De aanmeldingen voor de tweede beurs kwamen ‘in rap tempo’ binnen, aldus De Vos, dus promotie was volgens de oprichter niet nodig. Het evenement wordt met rond de 150 merken twee keer zo groot als de eerste editie, de organisatie heeft zelfs een wachtlijst omdat er simpelweg niet meer ruimte was. De beurs keert terug op 1 juli in de Fabrique in Maarssen. De datum, een week voor de Modefabriek, was een bewuste keuze. “We hebben met de merken overlegd en zij vonden het een gunstige datum. Elk merk zei: 'We gaan ons best doen om de collecties af te krijgen'.” Van de 80 merken die de vorige keer de beursvloer vulden, komen er nu 1 of 2 niet terug, simpelweg omdat de collecties nog niet af zijn, of ze op een andere beurs staan, vertelt De Vos.

Sunday School wordt groter en internationaler tijdens tweede editie

Onder de nieuwe merken bevinden zich ook meer internationale merken, onder andere de Deense Bestseller Group is te vinden op de beursvloer deze keer. “We merken ook bij de aanmeldingen dat er meer internationale bezoekers komen,” zo meldt De Vos telefonisch tegen FashionUnited. Om ruimte te geven aan alle merken en het totaalplaatje van een festival neer te zetten, ‘dat benadrukken we nu meer, Sunday School festival’, worden ook twee buitenpleinen bij de beurs betrokken. “We proberen de mensen langer vast te houden. Bij een beurs denken we altijd aan door de paden lopen, ergens een hand schudden en dan ga je weer. We willen dat mensen in gesprek gaan met elkaar, want iedereen loopt tegen dezelfde dingen aan. De retail is niet meer hetzelfde als vijf jaar geleden,” aldus de Vos. Sunday School geeft dan ook de ruimte voor een netwerkborrel, twee verschillende modeshows en het doorlopende programma ‘it’s always showtime’. “Een goede mix van kleding hebben is niet meer genoeg. Je kunt je deuren niet openen en verwachten dat de klanten dan wel komen. Je moet elke dag opnieuw naar je winkel kijken,” aldus de Vos.

Waar het voor de rest in de kindermode stil is, het is nog niet duidelijk of Just Kidz in het World Fashion Centre weer terugkeert in juli, krijgt Sunday School voornamelijk positieve berichten. Zelfs ‘volwassen merken’ zijn geïnteresseerd in het beursconcept. De organisatie is namelijk door meerdere merken in de ‘jeans casual wear’ gevraagd of het interesse heeft in het organiseren voor een beurs voor volwassen merken. Half september wordt hier definitief over besloten, vertelt De Vos. “Als het allemaal doorgaat, zal het Blue Sunday gaan heten en op 20 januari plaatsvinden, tegelijkertijd met Modefabriek."

Sunday School vindt op zondag 1 juli plaats in Maarssen in De Fabrique. Toegangsprijzen zijn 17,50 wanneer online een ticket wordt besteld. De early bird tickets ter waarde van 12,50 zijn al uitverkocht.

Beeld: FashionUnited

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN