De drie strepen op een Adidas schoen zijn niet geldig als een handelsmerk, zo heeft de rechtbank van de Europese Unie besloten. De uitspraak luidt dat de strepen niet onderscheidend genoeg zijn waardoor ze niet in alle 28 landen herkend kunnen worden als handelsmerk.

De afgelopen jaren is er veel te doen geweest over handelsmerken. Zo verloor Crocs het handelsmerk op plastic klompen, gingen Puma en Philipp Plein naar de rechter voor een springende tijger, liggen VanHaren en Louboutin al jaren in de clinch vanwege een rode zool en begon Forever 21 een rechtszaak tegen Gucci vanwege een streeppatroon.

Adidas kan nog tegen de uitspraak van de rechtbank van de Europese Unie in beroep en naar de Europese rechtbank stappen. Adidas kon in vijf Europese landen aantonen dat consumenten vanwege de strepen meteen een Adidas-product herkenden, maar kon niet bewijzen dat dit ook gebeurt in de rest van de Europese Unie.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN