Miller & Monroe neemt 200 Duitse Charles Vögele-winkels over
bezig met laden...
Miller & Monroe maakt de stap naar Duitsland, zo maakt moederbedrijf Victory and Dreams Holding, eerder bekend als Vidrea Retail, bekend in een persbericht. Vanaf 1 april behoort Charles Vögele Germany GmbH tot het bedrijf dat vorig jaar al 72 winkels van de Nederlandse tak van Vögele overnam. De geldsom die met de deal gemoeid is, wordt niet bekendgemaakt.
De Duitse tak van Charles Vögele, die tot nu toe behoorde tot Sempione Fashion AG, heeft 200 winkels met in totaal 1800 medewerkers. Medio april zullen de eerste 44 winkels worden omgebouwd naar de Miller & Monroe formule. Van juli tot en met september zullen de andere winkels volgen. In Nederland werden de voormalig Charles Vögele-winkels binnen 8 weken omgebouwd naar het concept van de splinternieuwe retailer. Miller & Monroe richt zich op de veertig plus-doelgroep in het middensegment, zowel dames en heren. Naast het eigen Miller & Monroe merk biedt de keten ook kleding aan van onder andere Clarina, Fransa, Tom Tailor, Witteveen en ook Charles Vögele. Het doel van de keten is om een grote speler te worden onder de veertig plus-doelgroep en een regionale functie te vervullen.
Miller & Monroe naar Duitsland met 200 winkels
De huidige CEO van de Charles Vögele in Duitsland, Armin Funk, zal aanblijven als algemeen directeur van het bedrijf. “Ik ben erg blij met de overname, en het feit dat de in Nederland zeer succesvolle multi-brandformule van Miller & Monroe van mode en accessoires binnenkort ook in Duitsland wordt geintroduceerd,” aldus Funk. “Door de overname kunnen in de toekomst belangrijke synergievoordelen worden behaald op het gebied van inkoop, marketing en logistiek. En dat is goed nieuws voor onze klanten, leveranciers, en medewerkers.”
Beeld: Miller & Monroe