(advertentie)
(advertentie)

Na een ‘teleurstellend tweede kwartaal’ zijn nu positieve cijfers te zien bij Urban Outfitters Inc in het derde kwartaal, zo rapporteert het bedrijf. In de periode behaalde het moederbedrijf van Urban Outfitters, Anthropologie en Free People, een omzetgroei van 3,5 procent.

“Ik ben zeer tevreden dat ik recordomzet in het derde kwartaal kan rapporteren, positieve retailverkoop bij gelijk aantal winkels bij alle drie merken en opnieuw sterk resultaat van Free People in de groothandel,” aldus Richard Hayne, CEO van de groep. In het derde kwartaal behaalde Urban Outfitters Inc een omzet van 893 miljoen euro (761 miljoen euro). “De recordverkoop werd gestuwd door een verbeterde uitvoering van kleding over alle kanalen en merken.”

Bij alle drie de merken was een stijging te zien in het derde kwartaal ten opzichte van vorig jaar. Wanneer echter gekeken wordt naar de resultaten van de eerste negen maanden van het financiële boekjaar, laat Urban Outfitters nog een daling zien waar Anthropologie en Free People een omzetstijging noteren. Dit boekjaar is Anthropologie Urban Outfitters al overstegen als het merk dat het meeste omzet draait binnen het portfolio van de groep.