Ralph Lauren schrapt Fifth Avenue-winkel voor herstructurering
bezig met laden...
De Fifth Avenue-winkel van Ralph Lauren sluit haar deuren. De sluiting is onderdeel van de optimalisatie van de retaillocaties van het merk meldt het bedrijf in een persbericht. In datzelfde bericht meldt het merk verdere stappen voor de herstructurering.
Vorig jaar presenteerde modehuis Ralph Lauren het Way Forward plan. Het stroomlijnen van de activiteiten is een van de belangrijkste pijlers in het plan. De Denim & Supply-lijn van het merk werd al geschrapt en minder winstgevende winkels sloten haar deuren.
Naast de sluiting van de Polo-winkel op Fifth Avenue in New York, worden de producten geïntegreerd in de winkels op Madison Avenue en kijkt het ook naar andere retailconcepten. In de Polo-winkel zat bijvoorbeeld Ralph’s Coffee. “Het bedrijf zal de mogelijkheden onderzoeken en nieuwe winkelconcepten ontwikkelen die het merk kan verbinden met loyale en nieuwe klanten.”
In Nederland is het merk gevestigd in Amsterdam in de P.C. Hoofstraat en in Lelystad in de Batavia Stad Fashion Outlet. Ook is het bij verschillende verkooppunten zoals De Bijenkorf te verkrijgen.
Het bedrijf maakt ook bekend te investeren in een beter e-commerce platform dat zorgt voor een uniforme klantervaring wereldwijd. Ralph Lauren hoopt hiermee kosten te besparen. Alle nieuwe maatregelen zouden voor een vermindering van 140 miljoen dollar aan kosten zorgen per jaar.
Jane Nielsen, chief financial officer: “Dit zijn belangrijke stappen om onze ontwikkeling door te zetten en onze doelen uit het Way Forward plan te voltooien. We kijken nauwkeurig naar de manier waarop klanten online winkelen en we geloven dat de verandering van het e-commerce platform ons toestaat efficiënter te werken wereldwijd.”
Begin dit jaar kondigde CEO Stefan Larsson aan op te stappen bij Ralph Lauren. Hij was het niet eens met de turnaround strategie van het bedrijf en besloot te vertrekken. Oprichter Ralph Lauren over het vertrek van Larsson: “We zijn erachter gekomen dat we verschillende visies hebben op hoe het bedrijf kan ontwikkelen op een creatieve en consumentgerichte wijze. Na veel gesprekken met elkaar zijn we overeengekomen dat onze wegen hier scheiden.”
In mei legt Stefan Larsson zijn positie definitief neer. “In juni hebben het plan aangekondigd met een vernieuwde focus op dat wat het bedrijf iconisch maakt, dat verder te ontwikkelen voor de dag vandaag en ons merk verder te bouwen naar zijn volledige potentie. Ik ben trots op de vooruitgang die het hele team heeft gerealiseerd en ik ben toegewijd ervoor te zorgen dat de uitvoering niet onderbroken wordt.”
In mei presenteert Ralph Lauren de financiële resultaten voor het vierde kwartaal van 2016.
Beeld: Ralph Lauren Facebook