Na een verlies van 5,8 miljoen in 2015, heeft The Sting een winst behaald van 17,4 miljoen euro. Dit blijkt uit de cijfers die afgelopen december zijn gedeponeerd over het jaar 2016. De winst overstijgt hiermee ruim de verwachting van 4 miljoen die Sting-eigenaar Herman Franzen had.

De verbetering van de winst is onder andere te danken aan het schrappen van kostenposten. Onder andere de personeelskosten werden verminderd eveneens als de huisvestingskosten. De omzet bij de keten blijft echter teruglopen. Aan het einde van 2016 kwam de omzet neer op 170 miljoen terwijl dat twee jaar eerder nog op een niveau van 230 miljoen lag. The Sting werkt al een jaar met een groeiplan dat de omzet moet vergroten tot 400 miljoen euro tegen 2020.

Costes, een zusterformule van The Sting, rapporteerde een nettowinst van 1,8 miljoen euro in 2016. De winst is hiermee verdubbeld ten opzichte van 2015. De omzet kwam neer op 32 miljoen euro.

In 2017 lanceerde The Sting Brand House twee nieuwe ketens: The Cotton Club en Distrikt Nørrebro.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN