United Wardrobe verwacht 250 procent groei in 2018
bezig met laden...
Het goed met tweedehands reseller United Wardrobe. “De handel onder particulieren in tweedehands kleding is in 2018 extreem gestegen,” aldus het platform in een persbericht. United Wardrobe verwacht dan ook dat 2018 afgesloten wordt met een groei van 250 procent.
Vorig jaar werden werden in totaal een half miljoen kledingstukken verhandeld via het platform, zo meldt United Wardrobe. Dit aantal werd in 2018 al in juni gehaald. De drukste maanden moeten bij het platform nog komen en met de stijging van populariteit van tweedehands kleding, zorgt ervoor dat het platform verwacht het jaar af te sluiten met de flinke groei van 250 procent.
Het mode-alternatief voor Marktplaats werd opgericht in 2013. United Wardrobe heeft inmiddels 2,5 miljoen gebruikers in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Het bedrijf heeft 50 werknemers in dienst. Consumenten kunnen via de site mode-items en accessoires verkopen waar ze op uitgekeken zijn. United Wardrobe verdient 10 procent per transactie. "Door het inzetten van BN’ers ging het echt lopen,” stelt mede-eigenaar Thijs Verheul in het persbericht. “Wie wil nu niet de kleding van je idool dragen?”