• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Vente-Privee Group zet Europese groei verder door

Vente-Privee Group zet Europese groei verder door

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De Vente-Privee Group heeft een meerderheidsbelang genomen in zlotewyprzedaze.pl, de leidende flash sale speler in Polen. Hiermee wil het bedrijf de groei in Oost-Europa versnellen.

De website heeft een hoofdkwartier Warschau. Deze nieuwe uitvalsbasis past volledig in de strategie van de groep om zowel in te zetten op grote markten als op het aantrekken van nog meer merken, laat Vente-Privee weten. De management teams van zlotewyprzedaze.pl zullen autonoom blijven instaan voor het aansturen van de website onder de verantwoordelijkheid van Vente-Privee.

Jacques-Antoine Granjon, CEO en stichter van vente-privee.com, zegt in een persbericht: “Deze acquisitie illustreert de langetermijnvisie van onze groep en is een nieuwe stap in onze sterke Europese ontwikkeling. We kijken met respect naar het werk dat geleverd werd door de stichters en de managers van zlotewyprzedaze.pl en zijn dankbaar voor hun steun bij het verder zetten van ons Europees avontuur, dat zich nu uitbreidt naar Polen. De teams en het organisatiemodel stemmen volledig overeen met onze waarden en onze ambities.”

“Dankzij deze samenwerking kan zlotewyprzedaze.pl haar klanten toegang verlenen tot 6.000 unieke, internationale merken tegen speciale prijzen. Ons business model ondersteunt eveneens de promotie en de distributie van Poolse merken op de Europese markt,” reageert Maciej Dulski, de CEO van zlotewyprzedaze.pl.

Zlotewyprzedaze.pl is de grootste online shopping club in Polen, met een aanbod in kleding en accessoires van internationale merken en designers tegen een voordeelprijs die tot 90 procent lager ligt dan de originele prijs. De verkopen lopen telkens slechts een paar dagen. De club startte in 2010 en heeft momenteel 3,5 miljoen leden.

Vente-Privee werkt aan Europese expansie

Vente-Privee is hard bezig om de Europese markt te veroveren. Het bedrijf nam eerder dit jaar al een meerderheidsbelang in het Deense Designer & Friens. De verwerving kwam tot stand mede dankzij dochteronderneming Vente-Exclusive.com.

Vente-Privee liet weten dat de overname ‘een strategische stap was om met Vente-Privee Group een plaats op de Scandinavische markt te verwerven’. ”De verwerving van het meerderheidsbelang in Designers & Friends past in onze strategie om onze activiteiten uit te breiden in Noord-Europa,” liet CEO Granjon toen weten. Frederik Kolenda, CEO en medeoprichter van Designers & Friends stelde dat 'de ervaring van Vente-Privee zou helpen om activiteiten te verruimen en de kwaliteit van dienstverlening aan klanten en partners te verbeteren'.

In april van dit jaar nam het Franse Vente-Privee al concurrent Privalia over, tevens nam het een meerderheidsbelang in Eboutic.ch. “Door deze overname combineren we de knowhow en expertise van Vente-Privee met de uitstekende reputatie van Privalia op twee van onze belangrijkste markten (Spanje en Italie, red.) en van eboutic.ch in Zwitserland”, zei Grajon toen in een persbericht. In 2015 nam het bedrijf al een meerderheidsbelang in de Belgische vennootschap Vente-Exlusive.com.

Vente-Privee helpt sinds 2001 merken met het managen van hun stock. Momenteel hebben 50 miljoen leden, wereldwijd toegang tot de verkopen. De verkopen zijn beperkt in de tijd (3-5 dagen) en worden georganiseerd in nauwe samenwerking met meer dan 6.000 internationale merken in verschillende domeinen, waaronder mode, accessoires, meubelen en deco. De artikelen worden aangeboden tegen een korting van 50 tot 70 procent. Met 3.800 werknemers in 13 Europese landen, inclusief het Groot-Brittannië, heeft Vente-Privee in 2015 een omzet gerealiseerd van 2 miljard euro.

Beeld: Vente-Privee

Vente Privee