• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Jean-Christophe Babin wordt nieuwe CEO van LVMH Watches

Jean-Christophe Babin wordt nieuwe CEO van LVMH Watches

Door Jule Scott

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mensen
Jean-Christophe Babin Credits: @datlanphoto

LVMH heeft een nieuw hoofd voor de horlogedivisie. Jean-Christophe Babin is de nieuwe CEO van LVMH Watches, zo maakte de Franse luxegoederengroep vrijdag bekend. Hij volgt Frédéric Arnault op, die onlangs werd benoemd tot CEO van Loro Piana, en zal zijn nieuwe functie op 1 april aanvaarden.

Naast zijn nieuwe functie blijft Babin actief als Managing Director van Bulgari. In beide functies rapporteert hij rechtstreeks aan Stéphane Bianchi, Managing Director van de LVMH Group, terwijl Julien Tornare (CEO Hublot), Antoine Pin (CEO TAG Heuer) en Benoît de Clerck (CEO Zenith) aan hem rapporteren.

Babin zal de door Arnault geïnitieerde strategieën voortzetten en verder ontwikkelen om de merken Hublot, Tag Heuer en Zenith verder te ontwikkelen en te positioneren.

"Onder leiding van Frédéric Arnault heeft de horlogeafdeling een aanzienlijke transformatie ondergaan, met inbegrip van de implementatie van operationele synergieën tussen de horlogefabrikanten van de groep en intensieve werkzaamheden aan de positionering en uitdagingen van elk van hen", aldus Bianchi. "Ik dank Frédéric en ben verheugd dat dit momentum wordt voortgezet met de benoeming van Jean-Christophe, die zijn ondernemersgeest, energie en uitzonderlijke leiderschapskwaliteiten ten dienste zal stellen van de duurzame en ambitieuze groei van de divisie."

Babin werkt sinds 2000 bij LVMH. Hij nam eerst de functie van CEO bij TAG Heuer op zich, die hij twaalf jaar bekleedde. In het voorjaar van 2013 ging hij eindelijk aan de slag in zijn huidige functie bij Bulgari.

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.de. Dit artikel is vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

LVMH