Karl-Johan Bogefors keert terug naar Filippa K

Het Zweedse merk Filippa K heeft Karl-Johan Bogefors aangesteld als brand director. Bogefors start in september in zijn nieuwe functie en krijgt als opdracht mee het merk Filippa K te positioneren als mondiaal label en prominent Scandinavisch design merk. Hij doet dat samen met creatief directeur Filillp Knuttson, die recent terugkeerde bij het merk, en CEO Kristofer Tonström, die in januari begon.

Voor Karl-Johan Bogefors betekent deze nieuwe functie een terugkeer. Bogefors was van 1996 tot 2007 directeur Marketing en PR bij Filippa K en in die functie onder meer betrokken bij de lancering van de mannenlijn Filippa K Man. De afgelopen tien jaar was hij onder meer werkzaam bij Absolut.com, JC, Malene Birger en meest recent bij COS in Londen.

"Filippa K heeft een speciaal plekje in mijn hart en dit voelt als een goed moment om naar Stockholm en naar Filippa K terug te keren. Samen met Filippa en alle andere medewerkers gaan we dit merk verder ontwikkelen middels nieuwe producten, relevante communicatie en samenwerkingen," zegt Bogefors in het persbericht.

Filippa K is in 1993 opgericht en staat bekend om de minimalistische stijl en tijdloosheid van de designs. Het afgelopen jaar heeft het bedrijf een aantal veranderingen doorgevoerd ten einde het bedrijf te versterken en klaar te maken voor verdere internationale expansie.

Foto: Karl-Johan Bogefors, Filippa K

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN