Luxemerk Joseph benoemt Mario Arena tot creatief directeur
bezig met laden...
Het Britse luxe modemerk Joseph benoemt Mario Arena tot nieuwe creatief directeur, zo blijkt uit een persbericht aan FashionUnited. Arena presenteert zijn eerste collectie voor het merk in het voorjaar/zomer 2026-seizoen. Vanaf oktober 2025 ligt deze collectie in de winkels.
- Mario Arena, met ruime ervaring in luxe mode, is de nieuwe creatief directeur van Joseph.
- Arena's eerste collectie voor Joseph komt in de lente/zomer van 2026 uit.
- Joseph opent een nieuwe designafdeling in Londen om innovatie te stimuleren.
Arena heeft meer dan 30 jaar ervaring in luxe mode. Hij vervulde leidinggevende functies bij merken als JW Anderson, Nanushka en Christopher Kane. Daarnaast lanceert hij zijn eigen label ‘Enlist’ en werkt hij al jaren samen met luxe modebedrijven waaronder Celine en LVMH.
Arena ziet zijn nieuwe rol als eerbetoon aan de erfenis van de gelijknamige oprichter: "Joseph Ettedgui was een visionair die grenzen verlegde in design en retail. Zijn tijdloze ontwerpprincipes inspireren mij al mijn hele carrière. Ik kijk ernaar uit om een nieuwe visie te realiseren voor dit iconische merk."
Barbara Campos, CEO van Joseph, voegt toe: "Mario’s creatieve talent en jarenlange ervaring in hedendaagse luxe maken hem de perfecte keuze. Ik kijk uit naar onze samenwerking in deze spannende nieuwe fase voor Joseph."
Joseph versterkt deze nieuwe fase met de opening van een ontwerpafdeling in het Londense hoofdkantoor. Hier werkt een team van ontwerpers, een atelier en productontwikkelaars samen om innovatie en creativiteit te stimuleren.
Joseph werd in 1966 opgericht door Joseph Ettedgui. Het merk heeft negen zelfstandige winkels wereldwijd, een 360 digitale aanwezigheid en meer dan 400 verkooppunten.