Mister Spex haalt Chief Commercial Officer van Luxottica binnen
bezig met laden...
Het personeel van Mister Spex blijft in beweging. Na het vertrek van CEO en oprichter Dirk Graber en een wisseling in de raad van toezicht, krijgt de Berlijnse brillenretailer nu een nieuwe chief commercial officer (CCO).
Francesco Liut zal vanaf 1 augustus de rol van CCO op zich nemen, zo maakt Mister Spex bekend in een persbericht. De manager, die begin juni bij het bedrijf kwam, zal in zijn nieuwe functie verantwoordelijk zijn voor zowel de online- als de retailbusiness en zal toezicht houden op de gebieden marketing, management, product en data.
De aangewezen CCO verhuist van Luxottica naar Mister Spex in Berlijn. Bij de Italiaanse brillenfabrikant werkte Liut recentelijk als Group Marketing Director en leidde hij de marketingfuncties voor merken als Ray-Ban, Oakley en Vogue Eyewear, aldus de verklaring. Eerder werkte hij ook als directeur e-commerce en directeur van de toeleveringsketen voor Sunglass Hut binnen de Essilor-Luxottica Group. In deze functies was hij verantwoordelijk voor de e-commerce business, dreef hij de groei en herstructurering van het wereldwijde platform aan en de wereldwijde supply chain.
Zijn overstap naar Mister Spex komt op een moment van verandering voor de brillenretailer, die vanaf 31 juli op interim-basis wordt geleid door CCO Stephan Schulz-Gohritz. De vertrekkende CEO en oprichter Graber blijft beschikbaar voor het bedrijf in een adviserende rol en de raad van commissarissen zal nu "raadplegen over de toekomstige structurering van de raad van bestuur en te zijner tijd informatie verstrekken".
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited DE. Vertaling door Susan Zijp.