Ruim een jaar lang verenigde de Amerikaanse modeontwerper Alexander Wang de functies van creatief directeur en CEO in zijn eigen persoon. Nu geeft hij het algemeen directeurschap van het label dat zijn naam draagt toch weer uit handen aan Lisa Gersh. Gersh, hiervoor onder meer werkzaam bij Goop en Martha Stewart, wordt per direct de nieuwe CEO van het merk. Ook heeft het bedrijf Stephanie Horton van Farfetch aangetrokken voor de nieuwe functie van hoofd strategie (CSO).

"De aanstelling van een CEO en de toevoeging van de nieuwe CSO positie passen in onze strategie ter verbetering van de productiviteit en diversificatie," zei Wang in een persverklaring. "In dit snel veranderende retaillandschap is het noodzaak om de status quo binnen het bedrijf steeds opnieuw onder de loep te nemen. Gedurende mijn jaar als CEO heb ik de lijnen uitgezet voor toekomstige groei. Lisa en Stephanie's achtergronden in media, lifestyle en digitaal gaan ons helpen het bedrijf uit te breiden in nieuwe segmenten."

Wang blijft aan als creatief directeur en voorzitter van de raad van bestuur. Wang nam de rollen van CEO en voorzitter van de raad van bestuur vorig jaar over van zijn moeder Yin Wang en zijn schoonzus Aimie Wang. Beiden bleven wel bij het bedrijf betrokken. Alexander Wang stopte in 2015 als creatief directeur bij Balenciaga om zich op zijn eigen merk te concentreren.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN