Sven Bleekemolen nieuwe CEO Sissy-Boy

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving, start Sven Bleekemolen als CEO bij Sissy-Boy. Dit laat het Nederlandse modebedrijf middels een persbericht weten. Wegens gezondheidsproblemen kan Colinda Hoegee haar CEO rol bij Sissy-Boy niet vervullen.

Tijdelijk CEO Jop Pollmann schrijft in het persbericht in Bleekemolen ‘een waardige opvolger te hebben gevonden die de groei van het bedrijf kan waarborgen'.

“Ik kijk met veel plezier uit naar de samenwerking met mijn nieuwe collega’s, de aandeelhouders en iedereen die verbonden is aan Sissy-Boy. Vanuit mijn retail verleden ben ik vooral geïnteresseerd hoe we de Sissy-Boy klant nog beter kunnen bedienen. De komende weken hoop ik een nog beter zicht te krijgen op de organisatie en de mensen die er werken. Om zo onder het credo ‘Life designed with Sissy-Boy’ met het hele team verder te bouwen aan het succes”, aldus Bleekemolen in het persbericht.

Bleekemolen vervangt Jop Pollmann per direct. Pollman kreeg na het vertrek van Victor van Nieuwenhuizen (CEO) en Rogier Wijnhoven (CFO/COO) bij Sissy-Boy de leiding in handen.

De nieuwe CEO van Sissy-Boy bekleedde eerder leidinggevende functies bij modebedrijven zoals O’Neill, Shoeby en WE.

Sissy-Boy heeft sinds de oprichting in 1982 ongeveer 40 eigen winkels geopend in de Benelux. In Nederland richt het merk zich vooral op jonge gezinnen, maar trekt daarnaast ook ouderen. Naast kleding, kunnen klanten voor de hele familie bij de winkel terecht voor woonaccessoires. Rond 2011 ging het niet goed met het label, nadat oprichter Michael Smit overleed. Het gevolg was dat het bedrijf stilstond en niet meer innoveerde.Door de nieuwe strategie, waarbij winkels een make-over kregen en moderner werden, krabbelde Sissy-Boy weer op. Het imago van het merk werd opgefrist, mede door het nieuwe assortiment met merken als Anecdote en Superga.

Beeld: Sven Bleekemolen via Sissy Boy

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN