• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Colinda Hoegee nieuwe CEO Sissy-Boy

Colinda Hoegee nieuwe CEO Sissy-Boy

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

Sissy-Boy heeft een vervanger gevonden voor de tijdelijke CEO Jop Pollmann. Colinda Hoegee wordt met ingang van 3 september 2018 de nieuwe CEO van het Nederlandse modebedrijf. Dit heeft Sissy-Boy in een persbericht aangekondigd. De afgelopen twaalf jaar stond Hoegee aan het roer van Holland & Barrett Benelux (voorheen De Tuinen). Na een korte sabbatical werd zij benaderd voor de functie bij Sissy-Boy.

Jop Pollmann, die na het vertrek van Victor van Nieuwenhuizen (CEO) en Rogier Wijnhoven (CFO/COO) bij Sissy-Boy de leiding in handen kreeg, blijft interim CEO totdat Hoegee op 3 september in haar nieuwe functie treed.

In het persbericht zegt Hoegee Sissy-Boy al vanaf kleins af aan te volgen: “Ik ken Sissy-Boy vanaf een van de eerste momenten. Ik heb in Bergen op de BSG gezeten en zoals je weet is Bergen hét mode-dorp van Nederland. Met vriendinnen ging ik naar Sissy-Boy en Tally-Ho en heb de start van Oilily gezien. Sissy-Boy heeft altijd een bijzondere positie ingenomen omdat je in de ontwerpen en in de winkels de eigenzinnigheid van Michael en Marlou terugzag. En die eigenzinnigheid is de basis van het merk en maakt dat Sissy-Boy nu ruim 30 jaar later nog steeds een sterk onderscheidende retailketen is.”

Ze vervolgt in het bericht uit te kijken om met het ‘vakkundige’ winkelpersoneel, de leveranciers en stakeholders samen te werken en Sissy-Boy te mogen leiden naar een duurzame groei.

Over Sissy Boy

Sissy-Boy heeft sinds de oprichting in 1982 ongeveer 40 eigen winkels geopend in de Benelux. In Nederland richt het merk zich vooral op jonge gezinnen, maar trekt daarnaast ook ouderen. Naast kleding, kunnen klanten voor de hele familie bij de winkel terecht voor woonaccessoires. Rond 2011 ging het niet goed met het label, nadat oprichter Michael Smit overleed. Het gevolg was dat het bedrijf stilstond en niet meer innoveerde. Door de nieuwe strategie, waarbij winkels een make-over kregen en moderner werden, krabbelde Sissy-Boy weer op. Het imago van het merk werd opgefrist, mede door het nieuwe assortiment met merken als Anecdote en Superga.

Beeld: via Sissy-Boy , Colinda Hoegee

Colinda Hoegee
Sissy Boy