Zalando kondigt stoelendans aan in het kader van de nieuwe strategie
bezig met laden...
Zalando voert veranderingen binnen de raad van bestuur door. De Duitse e-commercegigant wil hiermee ‘de effectieve uitvoering van de geactualiseerde strategie garanderen om Zalando’s e-commerce ecosysteem op te bouwen rond twee factoren: business-to-consumer en business-to-business, meldt het bedrijf in een persbericht. Alle wijzigingen gaan in op 1 september 2024.
Om te beginnen neemt mede-oprichter en co-CEO David Schneider een directierol binnen de raad van bestuur aan. Hij zal zich volledig richten op het opbouwen van samenwerkingen voor de B2C- en B2B-ambities. Schneider zal zich ook bezighouden met de verdere positionering van het merk.
David Schröder neemt het stokje als co-CEO over en richt zich op het opbouwen van het B2B-besturingssysteem dat Zalando’s e-commerce in Europa en daarbuiten mogelijk maakt, zo is te lezen. Schröder komt dus samen met co-CEO Robert Gentz aan het roer van het bedrijf te staan.
Chief People Officer Astrid Arndt neemt als laatste de extra verantwoordelijkheid op zich om Zalando’s corporate functies te versterken en Chief Financial Officer Sandra Dembeck zal de ‘ecosysteemstrategie’ mogelijk maken.
Zalando’s ecosysteemstrategie werd in maart dit jaar aangekondigd en moet het bedrijf in staat stellen om ‘een groter deel van de e-commercemarkt voor mode en lifestyle te veroveren’.