• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • 5 denimbloggers om in de gaten te houden

5 denimbloggers om in de gaten te houden

Door Yasmine Esser

24 apr. 2015

Mode

Ze strijden voor selvedge denim en weten precies waarom de spijkerstof uit Japan de allerbeste ter wereld is. Ja, deze vijf modebloggers hebben hun niche gevonden: denim. FashionUnited.nl heeft vijf denimlovers geselecteerd.

The Denim Daily
Lars Tibben had eigenlijk al twee blogs. Onesecplease.com, over mode en lifestyle en Urbanrunners.nl, voor mannen en vrouwen die hardlopen. Maar hij miste een Nederlandstalige blog over denim. Dus startte hij in januari 2014 Thedenimdaily.com, met de laatste ontwikkelingen op het gebied van spijkerstof. Met succes: de blog heeft inmiddels 30.000 bezoekers per maand. O ja, hij is ook nog international communications manager bij The Cloakroom.

2. Rawr Demim
Eigenlijk meer dan een blog. Oprichter Nick Coe heeft als doel dat Rawr Denim de meest complete online resourse wordt voor alles over raw denim. Wat raw denim nou eigenlijk precies inhoudt bijvoorbeeld, dat kun je op de site vinden. Maar de club van inmiddels vijfentwintig freelance redacteuren schrijft ook 'story-rich content'.

3. Denimhunters
Zeven jaar had de Deense Thomas Stege Bojer gewerkt in modewinkels. Hij was verantwoordelijk voor de inkoop, visual merchandising en het organiseren van events. Hij vond het heerlijk op de vloer, maar hij had meer ambities. Dus startte hij in 2010 Denimhunters.com. Wat begon als een hobby is nu op weg een bedrijf te worden. "Dat is onze grootste uitdaging momenteel. We zijn nog niet groot genoeg om te leven van advertenties," aldus de blogger tijdens Kingpins.

4. Amy Leverton
Ja, denim is een mannenwereld. Amy Leverton, heeft dan ook een blog en een boek met de naam Denim Dudes. Al werkt ze momenteel ook aan Denim Dudettes. Op haar website post ze foto's van bijzondere mannen in spijkergoed. Maar ze doet meer: Leverton is namelijk Denim trend forecaster bij trendbureau WGSN. Op de website van het bedrijf houdt ze bij wat er gebeurt in de denimindustrie.

5. Jean Stories
Volgens Mariette Hoitink, mede-oprichter van House of Denim en eigenaar van werving en selectiebureau HTNK, zijn de dames van Jean Stories 'richtinggevend'. Wie de dames zijn? Jane Bishop en Florence Kane. Ze leerden elkaar kennen toen ze schreven voor de Amerikaanse Vogue. Inmiddels publiceren ze twee jaar op Jeanstories.com. Het begon met het volgende concept, maar is inmiddels uitgegroeid tot veel meer: ze interviewen denimmensen - bijvoorbeeld stylisten - over hun favo spijkerbroek, inclusief foto's. De bloggers zoeken soortgelijke broeken die hun lezers kunnen aanschaffen. Zoals Bishop onlangs zei tegen Fashionista.com: "Het beste aan je favoriete spijkerbroek is dat, zodra je hem aantrek, je jezelf voelt."

Koop de collectie van Amsterdenim nu in de online shop!